"בלי פתרון לא אוכל להישאר בקואליציה": האוליטימטום שהציג אורבך לבנט

לאחר פרישת סילמן חבר הכנסת דרש מרה"מ לכנס את מועצת התכנון העליונה ולקדם את הבנייה בשטחים שהוקפאה, ולחבר את ההתיישבות הצעירה לחשמל. במקביל, קארה הגיב לראשונה לפרישת סילמן: "צריך לנסות לייצב ולהביא הישגים לציבור"

זמן צפייה: 09:12

אחרי פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, חבר הכנסת ניר אורבך הציג אמש (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט אוליטמטום, לפיו אם לא יימצאו פתרונות לסוגיות שהציג - הוא יעזוב את הקואליציה.

אורבך דרש לכנס את מועצת התכנון העליונה, כדי לקדם את הבנייה בהתנחלויות וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. בנוסף דרש למחוק את מתווה לביטול סבסוד מעונות היום לאברכים. "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה", אמר אורבך לבנט.

אביר קארה
סגן השר אביר קארה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בתוך כך, סגן השר אביר קארה הגיב לראשונה לפרישת סילמן בריאיון ברדיו 90FM. זאת, אחרי שנפגש עם השרה איילת שקד ועם אורבך. לדברי קארה, "לא הכול מושלם. צריך לנסות לייצב ולהביא הישגים לציבור ששלח אותנו, אם אנחנו מצליחים להביא אותם אז בעזרת השם יהיה בסדר".

כזכור, שלושה חברי כנסת מימינה, איילת שקד, אביר קארה וניר אורבך נפגשו הלילה ברקע פרישתה של חברת המפלגה עידית סילמן מהקואליציה. השלושה טרם החליטו על צעדיהם הבאים, אך קבעו כי המהלכים יהיו מתואמים ביניהם. אמש נפגשה סילמן עם קארה במטרה לשכנע אותו לערוק עימה.

שרת הפנים איילת שקד
שרת הפנים איילת שקד

אתמול כינס ראש הממשלה נפתלי בנט את חברי סיעתו בעקבות פרישתה של סילמן ואמר כי "היא נשברה מרדיפה של חודשים, אלימות מילולית מאנשי ביבי וסמוטריץ' ברמה הנוראית ביותר. הדבר המרכזי שאנחנו צריכים לעסוק בו כרגע הוא ייצוב הסיעה והקואליציה".