אמסלם נגד סער: "צריך ללמוד את שיעור הנאמנות של חברי הבלוק"

שר התקשורת תקף את דבריו של בכיר הליכוד שקרא לפריימריז לראשות המפלגה, והצהיר כי "זה לא הזמן למאבקים פנימיים על בסיס אגו". ח"כ מיכל שיר הביעה תמיכה בסער: "המתאים ביותר להרכיב ממשלה"

זמן צפייה: 01:16

שר התקשורת דודי אמסלם תקף היום (חמישי) את בכיר הליכוד גדעון סער, שקרא מוקדם יותר היום לפריימריז לראשות המפלגה. "הלוואי ואת שיעור הנאמנות של חברי הבלוק ילמד גם חברנו למפלגה מר גדעון סער", כתב אמסלם בחשבון הטוויטר שלו. "זוהי שעת חירום לאומית - לא זמן למאבקים פנימיים על בסיס אגו ואספירציות אישיות".

שרת התרבות מירי רגב התייחסה אף היא לדברי סער, והצהירה כי "אנחנו הולכים לקראת בחירות וצריכים להיות מאוחדים מבית. לא יכול להיות שנחליש את הבית, כי מי שמחליש את הבית לא יכול לנצח בחוץ. כולם מבינים שזו אותה מערכת בחירות מתגלגלת, גם אנחנו בליכוד צריכים להיות מאוחדים סביב נתניהו, לא צריכים היום ללכת לפריימריז".

מנגד, חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד) התייצבה לצד סער, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "למפלגה המפארת את הדמוקרטיה, פריימריז לראשות זו לא רשות אלא חובה. בהתמודדות לראשות אתמוך בגדעון סער, האדם המתאים ביותר ובעל היכולות הטובות ביותר להרכיב ממשלה ולשמור על ערכי המחנה הלאומי".

עוד בחדשות 13:

הנשיא החזיר את המנדט לכנסת: "עת של ליקוי מאורות קשה"

השר לוין: "חקירות נתניהו התנהלו כמו במשטר טוטליטרי"

סער קרא לפריימריז בליכוד: "אוכל להרכיב ממשלה ולאחד המדינה"

ח''כ דודי אמסלם וח''כ גדעון סער
ח''כ דודי אמסלם וח''כ גדעון סער | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לאפשרות של קיום בחירות בפעם השלישית, בוועידת הדיפלומטים השנתנת של "ג'רוזלם פוסט" שבה השתתף. "כולם מותשים מבחירות. אינני רואה שינוי דרמטי במפה אם ייערכו שוב בחירות", הצהיר ליברמן. "כחול לבן והליכוד יכולים להקים ממשלה גם בלעדינו. אתמוך בהם גם מבחוץ".

עוד התייחס יו"ר ישראל ביתנו למגעים בין ראשי המפלגות הגדולות, וטען כי "זה נראה מאוד אישי. בלתי אפשרי לפתור ויכוח על רקע אישי, אלא אם שניהם יחפצו בכך. כל מי שאומר שהוא יכול לצפות תוצאות בחירות חדשות הוא משוגע. הכול פתוח".

בהמשך דבריו התייחס ליברמן להכרעה המתקרבת בתיקי נתניהו. "החלטת היועץ מנדלבליט היא לא ענייני", אמר. "אני מקווה ומאחל לטוב עבור נתניהו כי הוא ראש הממשלה. טוב למדינת ישראל שנראה את העניין כסגור, ואני מאחל לנתניהו שיהיה כבר אחרי הזיכוי אם יהיה משפט. ללא קשר ליחסיי האישיים איתו, הדבר הטוב ביותר לתושבי ישראל הוא סיום חיובי של הפרשה המשפטית. חייבים להחזיר את ישראל להיות נורמלית".

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו | צילום: חדשות 13

כאמור, סער קרא היום לקיים בחירות פנימיות בליכוד, בוועידת הדיפלומטים של העיתון "ג'רוזלם פוסט" שבה השתתף. "אני אוכל להרכיב ממשלה ולאחד את המדינה והפוליטיקה", אמר. "יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות", המשיך סער. בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות. אם הולכים לבחירות שלישיות, זה לא יהיה הגיוני שראש הממשלה יצליח לזכות שוב דווקא הפעם".