עמיר פרץ: "לא מתכוון להתחבר עם ברק ומרצ – מדובר בתבוסה מראש"

יממה לפני סגירת הרשימות, אמר יו"ר העבודה כי: "אולי היינו עומדים יחדיו מנופחי חזה, אך היינו מגישים לנתניהו את השלטון ללא מאבק" • בן גביר ב"לפני החדשות": "לא מצטרפים לאיחוד הימין"

זמן צפייה: 00:45

ישראל בוחרת: יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, נאם היום (רביעי) מול ועידת העבודה, והצהיר כי לא יחבור למפלגת המחנה הדמוקרטי. "יכולתי להישאר במקום הנוח לי, לחבור למרצ ולאהוד ברק, ולעמוד בראש גוש שמאל", אמר. "הרי אנו רואים שהחיבור של ברק-מרצ לא היה מוסיף קול אחד למחנה, וזה אומר לוותר מראש. אולי היינו עומדים יחדיו מנופחי חזה, אך היינו מגישים לנתניהו את השלטון ללא מאבק. אני לא מתכוון להתחבר עם ברק ומרצ – נקודה".

פרץ ניצל את הבמה כדי לבקר גם את מפלגתו של בני גנץ, כחול לבן, שבבחירות האחרונות פנתה למצביעי העבודה. "היום ברור לכולם כי מה שכחול לבן מכרה לציבור היה בלוף אחד גדול. יצרו מיזם פוליטי שהייתה לו מטרה אחת: להחליף את בנימין נתניהו", אמר. "בכחול לבן יש אנשים מצוינים. כולם חברים שלי. עם כולם עבדתי בשלב זה או אחר של חיי, אבל זו עגלה שהסוסים האצילים שמושכים אותה אינם שועטים באותו כיוון. כל סוס אציל שם שועט לכיוון אחר".

"בני גנץ איש נהדר. רוצה הכל בהסכמות, נמנע ממחלוקות, אבל לצידו סוס אציל נוסף – יאיר לפיד. הוא מושך לעימות מול החרדים ובאותה מידה שועט אל הימין הקפיטליסטי הקיצוני", המשיך. "אם לפיד היה יכול לעצב את הכלכלה והחברה בדמותו, 80% מאתנו היו עבדים של השיטה ומשרתים את לפיד וחבריו".

עוד בחדשות 13:

המאבק על קולות הימין: נתניהו וגנץ ביקרו בשטחים

שפיר: "פרץ עשה טעות – קוראת לעבודה להצטרף אלינו"

שמולי נשאר בעבודה: "זה הבית שלי, אני נותר מחויב לו"

עמיר פרץ בועידת מפלגת העבודה
עמיר פרץ בועידת מפלגת העבודה | צילום: חדשות 13

"ויש סוס אציל נוסף - בוגי יעלון ששועט אל עבר ארץ ישראל השלמה, שהוא הביא איתו את האוזר מעצב חוק הלאום. מישהו חושב שהעגלה הזאת תחזיק מעמד? מישהו חושב שהעגלה הזאת היא התשובה שעם ישראל צריך? האם זו מפלגת האזרחים, מעמד הביניים? או מפלגת הטייקונים והאלפיון העליון? הפעם אני פונה לאזרחי ישראל: אל תלכו שבי אחרי הסיסמא 'רק לא ביבי'".

"אדוני ראש הממשלה, לא חשבת שכאשר אני אומר דברים נוכחים ונוקבים אל חברי בשמאל, אתה תצא פטור", המשיך פרץ ותקף את ראש הממשלה נתניהו. "ובכן, אדוני ראש הממשלה, אני מכיר אותך יותר מאחרים. לי יש שעות ביבי. ואתה, אדוני ראש הממשלה, לא יכול לפעול רק בין בחירות לבחירות".

"כשאני מביט על המצב, בעצב רב, על ההידרדרות בכל התחומים, אני מגיע למסקנה שאין צורך בעוד פעם בחירות. פשוט צריך לשלוח אותך הביתה בבחירות הקרובות. מועד ב' – מספיק לנו. לך הביתה, תתעסק עם ענייניך המשפטיים ותניח לנו לבנות מחדש את הדמוקרטיה, את מערכת המשפט, את הגאווה הלאומית שלנו שנרמסה מול החמאס".

בני גנץ ובוגי יעלון בבקעת הירדן
בני גנץ ובוגי יעלון בבקעת הירדן | צילום: אלעד מלכה.

"מחר נגיש את הרשימות וכל אזרחי ישראל ידעו מה מציעה להם כל מפלגה ומפלגה, ואנחנו נסתער על לבבות הציבור ונחזיר את התקווה לחידוש תהליך השלום וצמצום הפערים בישראל", סיים פרץ את דבריו. "אני פונה אליכם לסיום בקריאה הנרגשת שאמר לוי אשכול עליו השלום: 'תנו לי את האשראי'. בואו ניתן לעצמנו את האשראי לשנות ולעשות זאת".

בתוך כך, רשימת המפלגות לכנסת ה-22 מתגבשת, ומחר ב-22:00 יסגרו הרשימות – והמפלגות שירשמו לא יוכלו לבצע יותר שינויים בהרכבן. עד כה נרשמו בוועדת הבחירות המרכזית מפלגת זהות בראשות משה פייגלין, ומפלגת ישראל ביתנו – לצד כמה מפלגות קטנות נוספות. משמעות הדבר היא כי פייגלין ירוץ שוב לבדו, ואין סיכוי שיאחד כוחות עם הימין המאוחד.

מפלגת הימין המאוחד, ברשות איילת שקד, עדיין מקיימת מגעים עם מפלגת עוצמה יהודית – וטרם הגישה את רשימתה לוועדה. בימין המאוחד פנו שוב אחר הצהריים לעוצמה יהודית, במטרה להגיע להסכם, אך בן גביר הודיע הערב בלפני החדשות: "לא מצטרפים לאיחוד, עוצמה יהודית תציג מחר רשימה עצמאית. באיחוד הימין אלופים בספינים, לא דיברו איתי יותר מחודש".