עמיר פרץ פורש מהחיים הפוליטיים: "לא אכהן בכנסת ה-24"

יו"ר העבודה, שמכהן בכנסת ברצף מאז 1999, הודיע כי החליט שלא ינסה להיבחר שוב. "אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם"

זמן צפייה: 00:24

חבר הכנסת ויו"ר העבודה עמיר פרץ הודיע היום (רביעי) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים וכי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24. פרץ, לשעבר שר הביטחון, מכהן כחבר כנסת מאז 1999 ברצף, וכיהן גם מספר שנים קודם לכן, מ-1988.

"לא אכהן בכנסת הקרובה", כתב פרץ. "אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם בשעה שהקרע הפנימי מאיים למוטט את היסודות שעליהן בנויה החברה הישראלית. כל חיי פעלתי מתוך תחושת שליחות ודוגמא אישית, וכך אני מתכוון להמשיך לנהוג".

עוד בחדשות 13:

גנץ: אין סיבה שאפרוש – צריך להתאחד כדי להחליף את נתניהו

העדות שלא תישמע: כך ישפיע מותו של אדלסון על משפט נתניהו

תיעוד: בזמן הסגר – מירי רגב השתתפה ביום הולדת של אחד מעובדיה

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: ערוץ הכנסת

בנוסף התייחס פרץ להחלטה לקיים פריימריז במפלגתו, והודיע: "בחרנו את כבוד השופט שמעוני שיעמוד בראשות ועדת הבחירות במפלגת העבודה, שתוודא הליך דמוקרטי הוגן, שקוף ובלתי תלוי לחלוטין".

חברת הכנסת מרב מיכאלי התייחסה להחלטה: "לעמיר פרץ זכויות רבות בציבוריות הישראלית, ואזכור לו זאת תמיד. פרישתו היום חשובה מאוד לניסיון להציל את מפלגת העבודה ולאחד את השורות בה. אני מאחלת לעמיר בהצלחה. עכשיו הוא צריך למשוך את הערעור שלו על החלטת בית המשפט ולאפשר למפלגת העבודה פריימריז והתחלה חדשה".

יו"ר מפלגת הישראלים הגיב גם הוא: "מאחל הצלחה לעמיר פרץ עם פרישתו מהחיים הפוליטיים. עמיר, מדינת ישראל חייבת לך הרבה. לאחר שמפלגת העבודה תבחר הנהגה חדשה, אציע ליו"ר החדש/ה לחבור אלינו כדי לבנות יחד אלטרנטיבה שלטונית ערכית וחזקה".

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: חדשות 13

כבר ביום אחרי שפוזרה הכנסת, הודיע פרץ כי לא יתמודד על ראשות העבודה. "בעת הזו, מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה", כתב פרץ בפייסבוק. בהמשך, קבע בית המשפט כי המפלגה תחויב לקיים פריימריז בהשתתפות המתפקדים.

מהלך זה של פרץ הגיע שבועות אחדים לאחר שאישר כי בכוונתו להתמודד לנשיאות המדינה: "אני המתמודד הטוב ביותר", אמר בריאיון בגל"צ. "זה אחד התפקידים שאני יכול למלא בשל היכולת שלי ליצור הידברות - החרדים, החילונים, הימנים, השמאלנים - כולם יודעים להעריך את עמדותיי, אפילו כאלה שמתנגדים להן".