בשל הקרע בממשלה: קובי שבתאי מונה לתפקיד מ"מ המפכ"ל לחצי שנה

השר אוחנה העלה בממשלה בקשה למנות את מפקד מג"ב לתפקיד לחצי שנה: "מקווה שבזמן הקרוב ביותר תינתן הסכמת כחול לבן להשלמת מינוי קבע". קטי פרי תמונה עד 30.6 למ"מ נציבת שב"ס

מפכ"ל המשטרה הנבחר קובי שבתאי והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה

הממשלה אישרה היום (שישי) את בקשת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב קובי שבתאי לתפקיד מ"מ מפכ"ל המשטרה בלבד, לחצי שנה, ולא להעלות להצבעה את מינויו למפכ"ל קבוע. זאת, בשל הקרע בממשלה וסירובו של גנץ לאשר את המינוי מבלי שיאושרו מינויים שהוא מקדם. גם גונדר קטי פרי תמונה בינתיים לתפקיד מ"מ נציבת שב"ס. השניים ימלאו את תפקידי ממלאי המקום עד 30.6 או עד אישור למינוי קבע.

זאת, למרות שרק לפני יומיים ועדת גולדברג אישרה את מינויו של ניצב שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה ואת מינוי פרי לנציבת שב"ס. גורמים בכירים במשטרה הגיבו לנושא ומסרו: "אנו מביעים מורת רוח ואכזבה על הניסיון למנות ממלא מקום נוסף למשטרה, מדובר בפגיעה קשה בארגון ובשלטון החוק של מדינת ישראל. על כחול לבן לשים את הפוליטיקה בצד ולפעול למען האינטרס הציבורי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

5,804 נדבקים חדשים אתמול – 5.7% מהבדיקות חיוביות

כשבועיים לאחר שהחל המבצע: כמיליון ישראלים התחסנו נגד הקורונה

רוגמים באבנים את הרכב – ודוחפים את הנהג: פלסטיני הותקף בי-ם

ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול
ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול | צילום: דוברות מג''ב

בדבריו, הסביר אוחנה מדוע הוא חושב ששבתאי הוא האדם הנכון לתפקיד, ואמר עליו כי "מדובר במפקד שהצעיד את החיל לשיאים חדשים בשנים קשות ומאתגרות והפך אותו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב המתגייסים, ונושא אחריו כשלושים שנות שירות במשטרה במגוון תפקידים, במהלכן סיכן לא אחת את חייו ונפצע".

"קובי נושא את עיטורי האומץ והמופת, ומוערך מאוד על ידי פקודיו ומפקדיו כאחד", הוסיף השר, שבהמשך דיבר גם על פרי, עליה סיפר כי ב-30 שנותיה במגוון תפקידים, "הפגינה יוזמה, אומץ ואיזון נכון בין ייעודי שב"ס השונים, ומוערכת אף היא על ידי מפקדיה ופקודיה".

גונדר קטי פרי
גונדר קטי פרי | צילום: דוברות המשטרה

"סברתי שנכון יהיה להביא את מינוי הקבע לאישור מיידי בממשלה, אחרי יותר משנתיים שבשני הארגונים מכהנים ממלאי מקום, וזאת בזמנים קשים ומאתגרים במיוחד לארגונים", אמר אוחנה לשרים. "לצערי, המדובר בממשלה פריטטית בה גוש כחולבן צריך לאשר נושאים שעל סדר יום הממשלה, ואישור כזה לא ניתן על ידם".

"על כן אני נאלץ להביא בפניכם הצעה חלופית בהסכמה, למנות את השניים לממלאי מקום ראשי הארגונים, באמונה ובתקווה שבזמן הקרוב ביותר תינתן הסכמת כחולבן להשלמת מינויי הקבע לשני הגופים הביטחוניים, המשוועים לכך כבר יותר משנתיים", וסיכם: "אבקשכם להצביע בעד מינויים כממלאי מקום, עד להבאת האישור למינוי הקבע במהרה בימינו".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה | צילום: לע''מ