שיקלי מגיב לראשונה: "תאוות שררה הובילה את בנט למעילה באמון הבוחר"

כמה ימים לאחר שרה"מ בנט הודיע בסיכום עם חברי סיעתו כי הח"כ ש"הצביע 670 פעמים נגד עמדת הסיעה" יוכרז כפורש, הגיב שיקלי ותקף את בנט: "מי שהכריז עליי בפורש הוא מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר"

עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח"כ עמיחי שיקלי, מי שהוכרז על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעתו כפורש, הגיב הערב (שבת) לעניין וכתב: "עם נחיתתי במולדובה במסגרת שליחות של 'איחוד הצלה', נודע לי על הכוונה להכריז עלי כפורש", כתב שיקלי.

בהמשך, תקף את בנט: "מי שהכריז עליי בפורש הוא מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר - מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר". עוד מדבריו של שיקלי: "זוהי זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר - מהטעם הפשוט, שאני איש ימין ואני לא פועל נגד הערכים שלי".

כזכור, שיקלי לא הצטרף עם מפלגתו לממשלה בראשות בנט, והוא אינו חלק מהקואליציה, ומעמדו החדש כ"פורש" לא יאפשר לו להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה המתמודדת בכנסת (או כחיבור עם מפלגה כזו), אלא רק במסגרת מפלגה חדשה.

בהודעה שיצאה מטעם סיעת ימינה, חבריה הסבירו את הסיבות להכרזה על שיקלי כפורש, וכתבו כי הח"כ הצביע 670 פעמים בניגוד לעמדת הסיעה והקואליציה. הגוף שאמור לאשר את המהלך היא ועדת הכנסת, אשר תתכנס לאחר חג הפסח.