פרשת סמנכ"ל משרד רה"מ: הנציב לא יוכל להקפיא את הפיטורים

לאחר ישיבה שנערכה בהשתתפות המשנה ליועמ"שית וגורמי מקצוע נוספים, הוחלט כי לנציב אין סמכות להקפיא את פיטוריו של אלון חליווה, זאת לאחר שמנכ"לית משרד רה"מ החליטה לפטרו כשנמצא אשם בעניין אישורי הבנייה של האמצעים הבטחוניים סביב ביתו של בנט ברעננה

ביתו של ראש הממשלה בנט ברעננה

פרשת אלון חליוה מסתעפת: בעקבות הקפאת הפיטורים של סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, קצין הבטחון אלון חליוה, לחדשות 13 נודע הערב (שני) כי בעקבות הקפאת הפיטורים נערכה ישיבה אצל המשנה ליועמש"ית, גיל לימון, עם היועצת המשפטית של משרד רה"מ וגורמי מקצוע נוספים - ובסופה הוחלט כי לנציב אין סמכות להקפיא את הפיטורים, והמשנה ליועמ"ש הודיע זאת לנציב.

כזכור, לאחר שמנכ"לית משרד ראש הממשלה, נעמה שולץ, החליטה לפטר את סמנכ"ל המשרד, קצין הבטחון אלון חליוה, לאחר שנמצא אשם בעניין אישורי הבנייה של האמצעים הבטחוניים סביב ביתו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ברעננה, פרסמנו שנציב שירות המדינה החליט להקפיא את הפיטורים לאחר שחליוה טען כי עומדת לו זכות ערר וכי פיטוריו הם פוליטיים.

נזכיר שחליוה נחשב לאחד האנשים הקרובים לשרה נתניהו, והוא זה שהחליט בעבר לגבי בקשות מסוימות שלה. אתמול פרסם העיתונאי חיים לוינסון ב"הארץ" שראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, פנה גם הוא לנציב כדי שיורה על ביטול הפיטורים.

כעת, לאחר שהמשנה ליועמ"ש הודיע לנציב כי אין לו סמכות להקפיא את המינוי, מכיוון שהוא יכול להתערב רק בתקינות ההליך ולא בתוכן ההחלטה, הנציב קיבל את החלטת המשנה - אולם הודיע כי הוא מאריך את תוקף ההמתנה לפיטורים לשלושה חודשים במקום לחודש אחד (חודש שהסתיים אתמול) שבמהלכם חליוה יוכל להגיע לעבודה, יקבל שכר, והנציב יבדוק אם נפל פגם מהותי בהחלטה לפטר את חליוה.