טיבי: "הערבים רוצים השפעה, נצביע נגד הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית"

יו"ר תע"ל התראיין למהדורה המרכזית ואמר כי הרשימה המשותפת תתנגד להצעת אי-אמון שתוביל לממשלה בראשות נתניהו. טיבי הוסיף כי מפלגתו לא תצטרף לקואליציה, אך הוסיף כי הוא "רוצה להודות לעידית סילמן שיצרה מצב של 60-60"

זמן צפייה: 06:44

ח"כ אחמד טיבי התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, בעקבות סקר חדשות 13 שנערך בקרב החברה הערבית ומצא כי 53% מהמדגם תומכים בישיבת רע"ם בקואליציה, ואמר כי "הערבים רוצים השפעה והצטרפות לקואליציה". טיבי הוסיף כי "אם תוגש הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי על ידי הליכוד בראשות נתניהו, הרשימה המשותפת תצביע נגד".

"אני רוצה להגדיר את הממשלה הזאת", אמר טיבי, "היא הורסת בנגב, מאפשרת פגיעה במתפללים, מכניסה יהודים למסגד אל-אקצא, יש אלימות שוטרים ועליית מחירים. אני מאוד אוהב את המצב החדש, רוצה להודות לעידית סילמן שיצרה מצב של 60-60, כי המצב שלנו טוב יותר מלפני חודש".

לגבי סוגיית הצטרפות של תע"ל לקואליציה אמר טיבי: "אנחנו נתייחס לכל הצעה, אבל לא נצטרף לקואליציה ולא נחתום על הסכמים, זה תלוי בהצעה. אנחנו בעמדה מאוד חשובה, רגישה ואפקטיבית, מבלי שנזדחל לקואליציה. אני מייצג את הרשימה המשותפת, והעמדה לפיה נתנגד לשירות של חיילי הכיבוש, זו עמדה שלנו מאז ומתמיד".

ח''כ אחמד טיבי
ח''כ אחמד טיבי

"עודה עצמו אמר שלא התכוון לשוטרים אזרחיים בתוך הקו הירוק", הסביר טיבי, "אלא לאלו שמשרתים ומדכאים את העם הפלסטיני. מה הקשר בין קליטת ערבים בשירות הציבורי במשרדי הממשלה, לבין התנגדות עקרונית לכיבוש?".

"אני יושב בסיעה שבה עופר כסיף התנגד לשרת בשטחים, ואני מצדיע לו על ההחלטה הזאת", הוסיף טיבי, "אם היית שואל את הציבור אם הוא תומך בהצטרפות ערבים לצבא הכיבוש, 90% היו אומרים שלא. הציבור הערבי מתנגד להיות חלק מהכיבוש".

טיבי התייחס גם לנושא הביטחוני ולגל הטרור הנוכחי, ואמר: "במשך שבועיים הציבור הערבי נתון להאשמות קולקטיביות בשל הפיגועים, והייתה הוקעה על כך מקיר לקיר". טיבי הזכיר אישה פלסטינית שנורתה בידי כוחות הביטחון, ואמר כי "אתם לא מחשיבים את ערך האדם הפלסטיני. 3 מבניכם היקרים ירו בה. איך חושבים ההורים של הישראלים האלה על הבנים שלהם? הם צריכים להתבייש בהם".