טיבי: אם כחול לבן והחרדים יקימו ממשלה – נשקול לתמוך מבחוץ

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת העלה את התרחיש שבו תקום ממשלת מרכז-שמאל עם החרדים, ובמצב כזה אמר: "נהיה מוכנים לנהל משא ומתן עם הסכם כתוב לגבי הדרישות". "אנו מושיטים את היד ובולמים אותנו"

זמן צפייה: 08:51

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, אמר הערב (שבת) בריאיון ל"המטה המרכזי" כי מפלגתו תתנגד לכל ממשלה בראשות בנימין נתניהו ואף ממשלת אחדות בראשות בני גנץ, אך העלה אפשרות אחרת שבה כחול לבן, העבודה, מרצ והחרדים יקימו ממשלה: "ואז יש מה לדבר עם הרשימה המשותפת".

טיבי אמר שהאפשרות עליה דיבר דומה למה שאירע בשנות ה-90, אז קמה ממשלת רבין בתמיכת המפלגות הערביות מבחוץ. "התסריט שאמרתי הוא סיפור אחר לחלוטין", אמר טיבי. "אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן עם הסכם כתוב עם דרישות שלנו. אבל מבחוץ". "כל בחירות דיברתי על גוש חוסם – עכשיו יש אפשרות, קודם לא הייתה אפשרות כי אתם, היהודים, בחרתם בנתניהו כל הזמן. הציבור הערבי הוא פרגמטי יותר, מעשי יותר, רוצה שינוי בכיוון של שותפות אזרחית מלאה. אנחנו מושיטים את היד, מישהו בולם את היד, ואנחנו מחכים למהססים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שקד: "הגוש מאוחד – אבל גם אופוזיציה היא אופציה"

שבוע בדרכים עם איימן עודה – שחוגג ניצחון סמלי על נתניהו

כחול לבן: "מטרת תנאי הליכוד – לגרור לבחירות שלישיות"

Tibiww
אחמד טיבי

יו"ר הסיעה נשאל האם מפלגתו תפיל ממשלה שתצא למבצע צבאי כדי למגר ירי טילים מעזה, וטיבי ענה: "חד משמעית כן". "בממשלה של 60 שנתמכת מבחוץ על ידי המשותפת, האווירה אמורה להיות שונה, התהליך אמור להיות אחר, עם הסכמים לגבי הישגים אזרחיים של הציבור הערבי ותהליך מדיני אחר. אני רוצה שינוי של שותפות – לא שינוי של מלחמה".

טיבי התייחס להמלצת הרשימה המשותפת בגנץ: "אנחנו המלצנו לא מאהבת גנץ, יש לי רשימה מפה ועד הודעה חדשה מה כל המגרעות שלו, אלא כי אנחנו רוצים לבלום את נתניהו". טיבי הוסיף כי "יש דהירה בכיוון של בחירות שלישיות, אבל אני עדיין חושב שמשהו יקרה ברגע האחרון".