חוק ההסדרה עבר בקריאה ראשונה בכנסת

הח"כים אישרו את החוק להכשרת ההתיישבות ביהודה ושומרון בקריאה ראשונה ברוב של 58 ח"כים מול 51 שהתנגדו

חוק ההסדרה עבר שלב נוסף בדרך לאישורו: הכנסת אישרה הערב (רביעי) את החוק השנוי במחלוקת שיאפשר הסדרה של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון בקריאה ראשונה - יומיים לאחר שאושר בקריאה טרומית במליאה, לאחר דיון סוער. 58 ח"כים הצביעו בעד החוק, זאת לעומת 51 שהתנגדו - בהם גם ח"כ בני בגין מהליכוד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הודה לראש הממשלה נתניהו - ובירך על אישור החוק: "חצי מיליון תושבים ביהודה ושומרון יכולים להרים את הראש. הצעד הבא הוא להחיל את החוק". בנט התייחס בדבריו גם לפינוי עמונה שצפוי להתבצע החודש - וקרא להם להימנע מלנקוט בצעדים אלימים.

למרות האישור, החוק לא צפוי להציל את המאחז הלא-חוקי עמונה מפינוי. כחלון, נתניהו ובנט סיכמו על קידום הנוסח החדש, שלא יחול רטרואקטיבית. במקביל, נתניהו צפוי לדרוש מבג"ץ דחייה של 30 ימים נוספים לפינוי עמונה - למרות הביקורת הבינלאומית.

כעת מקווים בקואליציה לאשר את החוק בקרוב, למרות התנגדות היועץ המשפטי, שלדברי מקורביו לא יגן עליו בבג"ץ.  לפי נתוני "שלום עכשיו", החוק החדש - שמאפשר לשלם לבעלי קרקעות פלסטינים פיצוי על מנת למנוע את פינוי המאחזים - יוביל להכשרת כ-4,000 יחידות דיור. "8,000 דונם אדמה פלסטינית יופקעו ו-55 מאחזים בלתי חוקיים יקבלו מעמד ב-104 מקומות ממזרח לתוואי גדר ההפרדה", הדגישו בארגון השמאל.