בכירים ביהדות התורה נגד בנט ושקד: "מובילים את ישראל לתהום"

ברקע המאמצים האחרונים לגיבוש קואליציית ימין, בכירים במפלגה החרדית מחו נגד המגעים של ימינה עם גוש השינוי. "העברת תיק האוצר לליברמן - פשע שאין לו סליחה; זוהי אזעקת אמת לציבור הדתי"

זמן צפייה: 02:27

בכירים במפלגת יהדות התורה יצאו היום (שלישי) בביקורת חריפה נגד ניסיונות ימינה לקדם ממשלה עם גוש השינוי. לדבריהם, "בנט ושקד מובילים את ישראל לתהום. הצעד שהם מובילים הוא צלם בהיכל שמשמעותו הרס המסורת ופגיעה אנושה בדת ישראל. זוהי אזעקת אמת לימין ולציבור הדתי, מר בנט מבצע התנתקות 2 בישראל".

הבכירים לא חסכו ביקורת גם מהשותפים לקואליציית השינוי המתגבשת, ואמרו כי "העברת תיק האוצר לליברמן הוא פשע שנאה ועוול מוסרי שאין לו סליחה. ראוי שבנט יראה כמה לפיד, ‘החליפי’ המיועד שלו, שמנסה להסיר מעצמו את קלון העבר, ויבין שיש גבולות שלא חוצים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד הסכים לממשלה פריטטית; המחלוקת שנותרה: חלוקת כמה תיקים

"צר מלהכיל את המשתתפים": מסמך המשטרה שהתריע מפני אסון במירון

תחקיר: למה "זאפה" לא משיבה כספים על הופעות שבוטלו בשל המגפה?

נפתלי בנט

זמן קצר לאחר פרסום דבריהם של הגורמים מיהדות התורה, בכירים במפלגות חרדיות הבהירו כי לא ימליצו על בנט לקבלת המנדט, "אלא אם הוא יתחייב בכתב שלא יילך לממשלה עם גוש השינוי".

בתוך כך, בכחול לבן ביקשו להבהיר הבוקר כי הם "תומכים ופועלים להחלפת שלטון נתניהו ע"י גוש השינוי". בהודעה שנשלחה מטעמם נמסר כי "שר הביטחון הורה לצוותו הקרוב לא לחסוך בשום מאמץ ולפעול בכל דרך כדי לסייע ללפיד לקבל את המנדט מהנשיא".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול נודע לחדשות 13 כי יאיר לפיד נענה לדרישת בנט והממשלה שתקום תהיה פריטטית. בנוסף, הסכים לכך שבקבינט יכהנו חמישה שרים מכל גוש, כאשר כחול לבן וישראל ביתנו נחשבת לצורך חישוב זה בגוש של לפיד.

המחלוקות שנותרו כעת הן על תיקי המשפטים, הפנים והחינוך, כאשר שני הצדדים דורשים לקבל אותם. למעשה, ההצעה של לפיד לבנט כוללת כהונה כראש ממשלה במשך שנתיים ורבע, ולאחר מכן שנתיים ורבע בתפקיד שר החוץ. במקביל, איילת שקד תקבל את תיק הפנים או את המשרד לביטחון הפנים, ומפלגתו תזכה בשני שרים נוספים.