סקר חדשות 13: כמה ממצביעי לפיד וגנץ בעד כניסה לממשלה?

בסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס נמצא כי 50% מהציבור מאמינים שראש הממשלה נתניהו צריך לפטר את השר בן גביר מתפקידו, אך 40% טוענים כי אין בכך צורך. בנוסף, 42% מהציבור חושבים שהמפכ"ל קובי שבתאי צריך להישאר בתפקידו

זמן צפייה: 04:59

בסקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס שפורסם הערב (ראשון) עלה כי בשאלת התמיכה בכניסתם של חברי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לממשלה, במטרה לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית, כ-47% מהמשיבים מתנגדים למהלך. לעומתם 41% תומכים בצעד שכזה. בקרב מצביעי יש עתיד ישנה תמיכה של כ-58% לכניסה של לפיד לממשלה, כשבקרב מצביעי המחנה הממלכתי ישנם 66% שתמוכים בצעד דומה מצדו של גנץ.

מהסקר עולה כי 55% מהציבור מאמינים שהדחתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו הייתה על רקע פוליטי, כשמנגד רק 24% טוענים כי ההדחה הייתה מקצועית.

ניצב עמי (עמיחי) אשד
מפקד מחוז ת''א במשטרה, ניצב עמי אשד בהפגנה ברחוב קפלן. 12 במרץ | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

עוד עולה מהסקר כי על רק הדחתו של אשד, 42% מהציבור חושבים שעל המפכ"ל קובי שבתאי להישאר בתפקידו, כשבמקביל, 29%, כמעט שליש מהציבור, מאמינים כי הוא צריך להתפטר מתפקידו. בנוסף, 50% מהציבור מאמינים שראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כשבמקביל 40% חושבים שהוא צריך להישאר בתפקידו. בקרב מצביעי הליכוד, רק 19% חושבים כי השר צריך להיות מפוטר.

לאחר הנאום שנשא ביום חמישי, ורגעים לפני שהוא מציג את המתווה שלו, כ-50% מהציבור מאמינים כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יכול לתווך ולהשיג פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה ביחס למהפכה המשפטית. עם זאת, 33% חושבים כי אין ביכולתו לעשות כך.

המפכ''ל קובי שבתאי והיועמ''שית גלי בהרב-מיארה
המפכ''ל קובי שבתאי והיועמ''שית גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד על פי הסקר, נראה כי הציבור חלוק ביחס לשאלה האם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מבצעת את תפקידה כראוי. 41% מהמשיבים טוענים כי בהרב-מיארה מבצעת את תפקידה בצורה טובה, אך 37% חושבים כי היא מתערבת יתר על המידה בפעילות הממשלה.