הושקה שדולה למיגור תופעת התעללות בפעוטות: "נשים לזה סוף"

השדולה הוקמה בכנסת ע"י ח"כ אופיר כץ, בין היתר בעקבות שורת פרסומים בחדשות 13 כולל פרשת כרמל מעודה. "הליקויים כואבים ומרתיחים", אמר כץ

זמן צפייה: 01:25

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד השיק אתמול (שלישי) את השדולה למיגור תופעת ההתעללות בפעוטות בכנסת. השדולה הוקמה בין היתר בעקבות שורת פרסומים בחדשות 13, בהם פרשת ההתעללות שבגינה הורשעה הגננת כרמל מעודה ונשלחה ל-9.5 שנות מאסר.

מטרת השדולה לפעול על מנת למגר את מקרי האלימות המזוויעים שאנו רואים בשנים האחרונות בגני הילדים, ליצור מעטפת שיקומית ולייעל את ההליכים במערכות אכיפת החוק לטיפול במקרים אלו. השדולה תקיים דיונים בהשתתפות הורים נפגעי עבירה, אנשי משרדי הממשלה, הפרקליטות, מערכות אכיפת החוק וגופים נוספים, ותציף את הנושא לסדר היום הציבורי.

באירוע נכחו יו"ר הכנסת מיקי לוי, יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ מיכל שיר, הורים נפגעי עבירה ועוד. ח"כ אופיר כץ, יו"ר השדולה, אמר: "שנתיים וחצי שאני מלווה את הנושא הזה, את ההורים ואת הפעילים. הליקויים שגיליתי לאורך הזמן כואבים ומרתיחים. אני עובד יום יום בשביל שהילדים שלנו יגדלו במקום בטוח, והדרך עוד ארוכה. אני מקווה שבשבועות הקרובים נעביר את הצעת החוק שלי להחמרת ענישה למתעללות בקריאה שנייה ושלישית. לא אעצור עד שנשים לזה סוף".

יוסי חברה, שבתו עברה התעללות מצידה של מעודה, משמש כיום כמנכ"ל עמותת צדק לילדים מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך. "יצאתי למלחמה לצדק ולא ידעתי כמה המסע ארוך ומפרך. הקמתי ביחד עם שותפי לדרך את העמותה ומטה המאבק והתחלנו את המסע", אמר חברה.

הוא הוסיף כי "הקמת שדולה למיגור תופעות ההתעללות בפעוטות בהובלתו של ח"כ אופיר כץ שהולך איתנו יד ביד לאורך כל הדרך, הייתה בגדר חלום רחוק. היום זו המציאות שלנו ועבור מאות משפחות מרוסקות שהצטרפו אלינו לצערי בשנתיים האחרונות. אנחנו כאן כדי לשנות, כדי להיות הפה של מאות אלפי ילדי הגיל הרך בישראל ונמשיך לפעול למען המוגנות שלהם".