"אבו מאזן יכריז על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל וארה"ב"

כלי תקשורת סעודי דיווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית הכין נאום שבו יברך את ג'ו ביידן אם ייבחר לנשיא. מקורות פלסטינים לחדשות 13: "הממשל האמריקני החדש ייבחן במעשיו ועמדותיו כלפי הפלסטינים"

זמן צפייה: 00:25

כלי תקשורת סעודי דיווח היום (שבת) כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכין נאום למקרה שבו המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, ינצח בבחירות. על פי הדיווח, אבו מאזן יברך את ביידן, ולאחר מכן יכריז על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל וארצות הברית, ויצהיר כי הוא מוכן לבקר שוב בבית הלבן.

בתוך כך, מקורות פלסטינים בכירים ברמאללה מסרו לחדשות 13 כי "ביידן ייבחן במעשיו ועמדותיו כלפי הפלסטינים ותהליך השלום. נמתין שייבחר רשמית לנשיא ארצות הברית, ואז נראה מה עמדות ממשלו כלפי פתרון שתי המדינות, חידוש משא ומתן על בסיס החלטות האו"ם וזניחה מוחלטת של תוכנית טראמפ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביידן ממשיך להגדיל את הפער – איזו מדינה תוכרע ראשונה?

ביידן: "עדיין אין לנו ניצחון – אבל מהמספרים ברור שננצח"

ההמלצה שניתנה לגנץ – ונדחתה: לברך בהקדם את ביידן על ניצחונו

נתניהו ואבו מאזן
נתניהו ואבו מאזן | צילום: רויטרס (ארכיון)

לפני יותר מחצי שנה הודיעה הרשות הפלסטינית לישראל כי התיאום הביטחוני הופסק בפועל, וכי אין עוד תוקף לכל ההסכמים בין הצדדים. זאת, ברקע המתיחות שהוצתה בין שני הצדדים מול הכוונות דאז של ישראל לספח את אזור צפון ים המלח ובקעת הירדן. אבו מאזן אף הודיע באותו השבוע כי הרשות החליטה להתנער ולא להיות מחוייבת לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארה"ב - כולל ההסכמים הביטחוניים.

באותו נאום אמר גם אבו מאזן כי "על ישראל החל מרגע זה לקחת אחריות ככוח כובש על השטחים הפלסטינים בהתאם לחוק הבין-לאומי. המשמעות של סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני ונאום נתניהו בטקס השבעת הממשלה הינה ביטול הסכם אוסלו וביטול כל שאר ההסכמים ביננו לבין ישראל".

עוד אמר כי "נחדש את המאבק מול ישראל על בסיס פיתרון שתי המדינות, תוך פיקוח ותיווך בין-לאומי הגון, ולא אמריקני. לא נקבל את ארצות הברית כמתווכת. נניף את דגל פלסטין מעל מסגד אל-אקצא ומעל כנסיית המולד".