מנהיג ה"שולמנים" אביר קארה מצטרף לימינה של בנט ושקד

מייסד קבוצת "אני שולמן", שהתפרסם עם פרוץ הקורונה במאבקו למען זכויותיהם של מי שנפגעו מההגבלות שהטילה הממשלה, יתמודד ברשימת ימינה לכנסת. "היינו מחוזרים ע"י כולם - וסירבנו לנתניהו"

זמן צפייה: 06:55

בחירות 2021: מייסד קבוצת "אני שולמן" אביר קארה מצטרף למפלגת ימינה של נפתלי בנט ואיילת שקד, וירוץ יחד עימם בבחירות הבאות לכנסת ה-24 - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13. קארה, כאמור, הוא מנהיג ה"שולמנים", קבוצה המאגדת בעלי עסקים ועצמאים בישראל, שהתפרסם עם פרוץ מגפת הקורונה במאבקו למען זכויותיהם של מי שנפגעו מההגבלות שהטילה הממשלה.

בריאיון לחדשות 13, טען קארה כי "במשך שנה וחצי, השולמנים היו מחוזרים על ידי כולם". קארה, שעד לאחרונה עוד התלבט אם לחבור דווקא לליכוד או לתקווה חדשה של גדעון סער, קיבל מבנט מיקום בעשירייה הראשונה ועוד שני שריונים בעשירייה השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה דנה בהארכת הסגר: הוצע לקנוס שבים לארץ שלא ייבדקו

בגלל השלג: 130 מכוניות נקלעו לתאונת שרשרת ענקית ביפן

כחול לבן תתמוך בהארכת הסגר בשבוע עד עשרה ימים

אביר קארה, מייסד קבוצת ''אני שולמן''
אביר קארה, מייסד קבוצת ''אני שולמן'' | צילום: חדשות 13

"סירבנו להצטרף לנתניהו, ומייד אחרי הסירוב הזמינו אותנו לפגישה ראשונה איתו", סיפר, והכחיש בתוקף טענות לפיהן הוא שתול של נתניהו וישראל כ"ץ. "אני מופעל רק על ידי השולמנים, המטרה והרעיון. בפגישה עם נתניהו, שמנו על השולחן חומרים מקצועיים שאנחנו דורשים מהממשלה. הממשלה הזו לא פעלה נכון וצריכה ללכת הביתה, וראש הממשלה הבא יהיה בנט - כל עוד זה תלוי בי".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו: "במשך שנתיים אביר קארה טען שנלחם למען העצמאיים, והיום הוא החליט להיות שכיר אצל מי שלא עשה כלום למענם. ראש הממשלה נתניהו ימשיך להביא עוד תוכניות סיוע לעצמאיים ולבעלי העסקים, להביא מיליוני חיסונים ולפתוח את הכלכלה לטובת כל אזרחי ישראל".

הארגון - שהחל את דרכו כקבוצת פייסבוק, הוקם באוקטובר 2019. עד כה חברים בו כ-210 אלף ישראלים. בעקבות מחאתם, בינואר 2020 - עוד לפני פרוץ המגפה, הקים הביטוח הלאומי צוות לבדיקת זכויות העצמאים. חודש לאחר מכן, מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את אחת הפעילות, חברת מרכז הליכוד, ליועצת שלו לענייני עסקים קטנים.

יו"ר המפלגה בנט צייץ בטוויטר: "ימינה והשולמנים מהיום משפחה אחת! אנחנו הבית של חצי מיליון העצמאיים בישראל, של כל מי שנאבק לקיים כאן עסק. אנחנו יודעים מה זה להקים עסק, וכמה קשיים מיותרים הממשלה מערימה. בממשלה שנקים, סוף סוף יהיה לכם, לנו, קול. אביר, אתה מנהיג עם נשמה גדולה".

אביר קארה
אביר קארה, מייסד קבוצת ''אני שולמן'' | צילום: חדשות 13

בתוך כך, שר העבודה והרווחה איציק שמולי הודיע כי אין בכוונתו להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו, הסביר כי "לאחר לבטים רבים החלטתי שלא יהיה נכון שאעשה זאת, ולכן לא אציג בבחירות הקרובות את מועמדותי לראשות מפלגת העבודה. זו החלטה שאני מקבל בלב כבד אך שלם, למרות האפשרות להגשים חלום, שמצויה ממש בהישג יד".

"אני מאמין שהדבר החשוב ביותר בבחירות האלו הוא יצירת כוח משותף של מפלגות שיוכלו לרכז מאמץ, כדי שבסופן תושג מטרה אחת ויחידה: שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה". לדבריו, "מפלגת העבודה חייבת להיות חלק ממהלך רחב שכזה, הן כחלק מאותו המאמץ והן עבור הישרדותה שלה".

חבר כנסת איציק שמולי
איציק שמולי | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר היה זה הפרופסור יורם יובל, שהודיע כי הוא מצטרף למפלגה הכלכלית בראשותו של ירון זליכה. יובל, ששובץ במקום השלישי ברשימה, הינו פסיכיאטר, פסיכואנליטיקי, חוקר מוח, מרצה וסופר, שאף הנחה בעברו את תוכנית הריאיונות "שיחת נפש". פרופסור זליכה בירך על הצטרפותו של יובל, ומסר: "יורם כאן כדי להבטיח מערכת בריאות מתפקדת, מקצועית ויעילה שמסוגלת להתמודד עם משבר הקורונה".

פרופסור יורם יובל, המפלגה הכלכלית
פרופסור יורם יובל, המפלגה הכלכלית