איחוד האמירויות: מודאגים מתוכנית הסיפוח של ממשלת ישראל החדשה

שר החוץ עבדאללה בן זאיד פרסם הודעה חריגה, והבהיר שמדינתו מתנגדת לסיפוח שטחים וכי מדובר בצעד שיפגע במאמצים להסדר מדיני במזה"ת. "טענת נתניהו כי מדינות ערב יקבלו זאת - עיוות המציאות"

זמן צפייה: 01:23

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן זאיד הוציא היום (ראשון) הודעה חריגה, לפיה הוא "מודאג מתוכנית הממשלה החדשה בישראל לספח חלקים בגדה המערבית". בן זאיד הבהיר כי הוא מתנגד לתוכנית, והוסיף: "הטענות של בנימין נתניהו שמדינות ערב יקבלו את הסיפוח הן עיוות של המציאות ושל העמדה הערבית".

"סיפוח חד צדדי מצד ישראל", הזהיר השר, "יהווה הפרה של החוק הבין-לאומי, ויפגע אנושות במאמצים הבין-לאומיים להשיג הסדר מדיני במזרח התיכון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אמו של דקל וקנין על סערת הקדשת השיר לעבריין: "לא ידע מי זה"

מניין המתים מקורונה עלה ל-248; רק ארבעה חולים אובחנו מאמש

ימינה הודיעה: "הולכים לאופוזיציה – ניערך ליום שאחרי נתניהו"

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד אל-נהיאן
שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד אל-נהיאן | צילום: רויטרס

לפני כחודש, הליגה הערבית גינתה גם כן את תוכנית הסיפוח וציינה כי מדובר ב"סיפוח דה פקטו של שטחים כבושים", וכי מדובר ב"פשע מלחמה חדש" נגד הפלסטינים.

שרי החוץ הוסיפו כי הם "קוראים לממשל האמריקני לחזור בו מתמיכתו בסיפוח בקעת הירדן וההתנחלויות על ידי ישראל ומהמפה שפרסם כחלק מתוכנית השלום של טראמפ". כמו כן הם קראו גם למדינות האיחוד האירופי להפעיל לחץ על ישראל לא לבצע מהלכי סיפוח ולהודיע כי הן מכירות בפלסטין כמדינה.

הגדה המערבית
הגדה המערבית | צילום: רויטרס

מדינות וארגונים בעולם הביעו התנגדות נחרצת לאפשרות של סיפוח חד צדדי של חלקים בגדה המערבית. באפריל ממשלת ירדן פנתה לשורה של מדינות בעולם וביקשה ללחוץ על הממשלה החדשה בישראל שלא לבצע מהלכי סיפוח בגדה המערבית.

ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, טען כי "ראינו את ההסכם בין גנץ לנתניהו. סיפוח בגדה המערבית יהווה הפרה חמורה של החוק הבין-לאומי. נעקוב אחר המצב ונגיב בהתאם".