מנסור עבאס בריאיון ראשון: "הממשלה קיבלה החלטות טובות לציבור הערבי"

לאחר כינוס מועצת השורא הודיע יו"ר רע"ם כי המפלגה תתן הזדמנות נוספת לקואליציה, והוא מספר כי "לא הייתי צריך להתאמץ כדי להסביר ולשכנע את חברי המועצה". עבאס הוסיף כי הוא מתנהל גם מול בנט וגם מול לפיד - והמשיך לתקוף את נתניהו: "הוצע לנו הסכם קואליציני ושותפות איתם, אלו דברים שאני יכול להוכיח"

זמן צפייה: 03:40

לאחר כינוס מועצת השורא הודיע יו"ר רע"ם מנסור עבאס כי המפלגה "תתן הזדמנות נוספת לקואליציה", והערב (רביעי) בריאיון ראשון במהדורה המרכזית אמר עבאס כי "הממשלה קיבלה החלטות מאוד טובות לחברה הערבית", בהתייחסו לתוכנית הכלכלית, חוק החשמל והתוכנית למיגור הפשיעה והאלימות.

"לא הייתי צריך להתאמץ כדי להסביר ולשכנע את חברי מועצת השורא", אמר עבאס, "המועצה מורכבת מאנשים אחראיים שמייצגים מגוון רחב של דעות בחברה הערבית, וברגע שהם מקשיבים הם בוחנים את הדברים מכול הכיוונים".

"יש אתגרים רבים", הוסיף עבאס, "אבל מנהיג אמור לעמוד בזה. יש לי שותפים חזקים בתוך הסיעה וגם במועצת השורא. אני מתנהל גם מול רה"מ בנט וגם מול לפיד והשרים, אין כאן העדפה או חרמות כפי שאחרים מנסים להציג, אני עובד בשיתוף פעולה עם כולם".

בהמשך התייחס עבאס לתגובתו מוקדם יותר היום לראש האופוזיציה בנימין נתניהו: " זה מוזר מאוד שנתניהו, שלאורך חודשים רבים, גם לפני הבחירות, היה איתו שיתוף פעולה במסגרת ממשלתו, הוא וגנץ, והעברנו החלטות ממשלה שהייתי חלק מהן והשם שלי הופיע שם, וגם אחרי הבחירות ניהלנו משא ומתן ואני אדייק - הוצע לנו הסכם קואליציני ושותפות איתם".

"אלו דברים שאני יכול להוכיח אותם", המשיך עבאס, "אני פשוט מנסה לא לחשוף שיחות פוליטיות כי אני רוצה לשמור על רמת אמון מסוימת, כי היום יש לי שותפים ואני רוצה שהדרך הזאת תמשיך הלאה. אם הם רוצים לדחוק את רע"ם ומנסור החוצה, אז את מי הם רוצים? אנשים שישחקו איתם משחק פופוליסטי? הם לא יכולים להתעלם מזה שניהלנו משא ומתן במטרה להגיע להסכם קואליציוני, זה לא צלח איתם אבל צלח עם הממשלה הקיימת".

Ovgmsi
מנסור עבאס בהצהרתו הבוקר

כזכור, חברי המועצה וראשי המפלגה התכנסו אמש למשך שעות ארוכות בכפר קאסם בדיון שהסתיים סמוך לחצות. הבוקר הייתה אמורה להתקיים מסיבת עיתונאים שבה יודיעו על החלטתם, אך היא בוטלה עקב האירועים בג'נין ומות העיתונאית שירין אבו עאקלה לאחר שנורתה בראשה.

מאוחר יותר היום הודיע עבאס כי לפי החלטת המועצה, הקובעת את המדיניות של המפלגה, רע"ם לא תפרוש מהקואליציה בשלב זה, ובעקבות ההודעה החליטה האופוזיציה לא להעלות להצבעה את החוק לפיזור הכנסת. כשמאזן גנאים ו-וואליד טאהא לצדו, אמר עבאס כי "רע"מ נכנסה לקואליציה כדי לקדם את האינטרסים של החברה הערבית".