שר הדתות המתפטר כהנא במסר לחרדים: "מוכן לשלם מחיר"

כהנא אמר בריאיון במהדורה המרכזית כי יהיה "מוכן לשלם מחירים משמעותיים אם נוכל להרחיב את הממשלה". הוא התייחס לרפורמות הגיור והכשרות - והדגיש: "גם כשאחזור, בעזרת השם, להיות שר - הדברים ימשיכו". לדבריו, ח"כ יום טוב כלפון לא הודח: "מה שקרה זה שאני חשבתי יחד עם ראש הממשלה שנכון עכשיו שבכנסת יהיה בכיר מסיעת ימינה שיבוא לייצב את הקואליציה"

זמן צפייה: 05:34

יומיים אחרי שהודיע השר לשירותי דת מתן כהנא לראש הממשלה נפתלי בנט על התפטרותו מתפקידו, הוא נשאל הערב (ראשון) בריאיון לחדשות 13 אם פינה את מקומו כדי שמשרד הדתות יהיה פנוי למפלגות החרדיות - והשיב: "אם נוכל להרחיב את הממשלה - אהיה מוכן לשלם מחירים משמעותיים כדי שזה יקרה". לדבריו, ח"כ יום טוב כלפון לא הודח: "מה שקרה זה שאני חשבתי יחד עם ראש הממשלה שנכון עכשיו שבכנסת יהיה בכיר מסיעת ימינה שיבוא לייצב את הקואליציה".

חבר הכנסת כהנא התייחס לרפורמות הגיור והכשרות - והדגיש: "גם כשאחזור, בעזרת השם, להיות שר - הדברים ימשיכו. גם הגיור, גם שילוב נשים בשירותי הדת, אבל מה שחשוב זה שאהיה בזירה המשמעותית שלנו - בכנסת. שם נאבקים בשוחות נגד האופוזיציה שבאמת מטרללת את כל העסק ומנסה לגרור אותנו בכוח לבחירו. צריך לייצב את העסק הזה".

ח''כ מתן כהנא מתראיין
ח''כ מתן כהנא מתראיין

כהנא התייחס גם לפלגנות האידיאולוגית ועל הנאמנות לממשלה בתוך סיעת ימינה וטען כי "כולנו יחד, סיעת ימינה, רוצים שהממשלה הזאת תתקיים. אני משוחח עם כל חברי הכנסת של ימינה, אנחנו ממשיכים בממשלה הזאת כאיש אחד. הממשלה פשוט צריכה להיצמד לקווי היסוד שאיתם התחלנו את הדרך כדי שבאמת היא תמלא את ימיה. לשם אנחנו חותרים". כהנא הרחיב: "זה שכולם אומרים שכולם מדברים (עם האופוזיציה) זה לא אומר שזה המצב".

כמו כן, חבר הכנסת טען בנוגע לפורשים ולמתנדנדים של סיעת ימינה כי "בסופו של דבר ראש הממשלה וימינה עשו פה מהלך אמיץ מאוד, בעת שמדינת ישראל בכאוס שלטוני. בסוף עשינו מהלך מאוד משמעותי שלא לכולם היה קל איתו. לחלקם הוא פחות התאים ולכן נשארו אלה שמאמינים במהלך הזה, מאמינים בממשלה הזאת, מאמינים במה שמדינת ישראל צריכה עכשיו. יודעים שהאופציה האחרת זה כאוס אינסופי של בחירות אחרי בחירות ואת הדבר הזה צריך למנוע".

ח''כ מתן כהנא מתראיין
ח''כ מתן כהנא מתראיין

כהנא יכהן כסגן שר וישוב לכהן גם כחבר כנסת במקומו של ח"כ יום טוב כלפון שיעזוב את המשכן. בימינה חששו כי כלפון יילך בעקבות עידית סילמן ולכן הוחלט על המהלך. בקואליציה דנו בתרחיש של חזרת מתן כהנא לכנסת כדי לייצב את סיעת ימינה ולהוציא את ח"כ כלפון כמה חודשים לפני פרישת סילמן. גם עם החזרה לכנסת מהפגרה זה היה מונח על השולחן והתלבטו אם ומתי להוציא את המהלך לפועל.

יום טוב כלפון
יום טוב כלפון | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ביום חמישי עדכן בנט את ח"כ יום טוב כלפון כי ייפרד מהכנסת. כלפון ניסה לשכנע שאין סיבה לדאגה לגביו, וככל הנראה כלפון לא נחשד בעריקה, אך בכל מקרה בימינה רצו לייצב את הסיעה באמצעות גורם חזק כמו כהנא. כלפון הכחיש לאחרונה שמקיים מגעים עם הליכוד.