צוות מו"מ משותף, 3 מקומות לאיזנקוט: ההסכם בין גנץ לסער

שישה מקומות יקבלו אנשי כחול לבן בעשירייה הראשונה מול 4 לתקווה חדשה. בעשירייה השנייה החלוקה תהיה 4-6 לטובת כחול לבן. גנץ יכריע אם לא תהיה הסכמה על איוש התפקידים. לאיזנקוט נשמר המקום השלישי אם יחליט לחבור. ההסכם המלא

זמן צפייה: 10:19

הובלה של גנץ, שמירת מקום לאיזנקוט: אחרי ההכרזה הערב (ראשון) על הריצה המשותפת של מפלגות כחול לבן ותקווה חדשה בבחירות 2022, ההסכם שנחתם בין בני גנץ לגדעון סער מעניק את הבכורה לגנץ כפי שנאמר על ידי שר המשפטים שהצהיר שגנץ הוא המנהיג המתאים לראשות ממשלת אחדות.

לפי ההסכם, כחול לבן תקבל שישה מקומות בעשירייה הראשונה ותקווה חדשה תקבל ארבעה מקומות. את המקום ה-11 וה-12 תקבל כחול לבן, במקום ה-13 נציג תקווה חדשה. עד המקום ה-20 יהיו ארבעה נציגים לכחול לבן ושלושה לתקווה חדשה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1007222005' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='גנץ וסער רצים יחד: דיווח במהדורה המרכזית' poster='' kid='1_kvbbqkc0' duration='']

עוד סוכם כי אותיות הרשימה יהיו של כחול לבן "כן" וכי בראש מטה הבחירות יעמוד נציג של כחול לבן. איוש התפקידים ייעשה בהסכמה משותפת ובמקרה שלא תהיה הכרעה, גנץ יחליט.

ריצה משותפת בבחירות 2022. גנץ וסער
ריצה משותפת בבחירות 2022. גנץ וסער | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר הבחירות, כך לפי ההסכם, יוקם צוות משא ומתן קואליציוני משותפת. באשר לגדי איזנקוט, אם יחליט להצטרף הוא ישובץ למקום השלישי ויקבל גם בשביל אנשיו את המקומות 9 ו-16.

גנץ פתח את דבריו ואמר: "מאז כניסתי לפוליטיקה אני חוזר ואומר שאנחנו נמצאים במצב פנימי וחברתי לא הגיוני וחסר תקדים. הישראלים אוהבים את המדינה, אוהבים אחד את השני ואפילו מסכימים על רוב הנושאים. ובכל זאת, ישראל נמצאת במשבר הדמוקרטי הגדול ביותר בתולדותיה. יותר מדי פעמים, הקצוות והשוליים נותנים את הטון והשוליים נותר בחוץ. יותר מדי שנים, נתניהו גורר את הליכוד והמדינה לפגיעה בעקרונות הדמוקרטיים. ישראל ראויה וזקוקה ליותר מזה".

עוד אמר שר הביטחון: "החברה הישראלית צריכה מרכז ממלכתי שיוביל אותה. לפני קצת יותר משנתיים עם תחילת מגפת הקורונה ולאחר שלוש מערכות בחירות קיבלתי החלטה קשה שגם פגעה בי פוליטית. שמתי את היריבות הפוליטית בצד והנחתי יד על ההגה. היד הזו הצליחה לבלום פגיעה אנושה בדמוקרטיה, לשמור על מערכת המשפט ולאחר מכן הייתה המנוע להקמת ממשלת השינוי, ממשלה שעשתה דברים מצוינים. לצערי, מספר מועט של אנשים בקצוות עצרו את הדרך שבה התחלנו לצעוד והורידו אותנו מהמסלול המרכזי לשוליים. הקצוות חייבים להתכוון למרכז. היום, אנחנו מניחים את אבן היסוד לממשלה הבאה".

חיבוק בין השותפים החדשים. גנץ וסער
חיבוק בין השותפים החדשים. גנץ וסער | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לדבריו, "מתוך הכרת המציאות, אני ושותפי גדעון סער מתחילים לצעוד בדרך לפתרון המשבר הפוליטי ומקימים את הבית של המרכז הממלכתי. זו תהיה ממשלה שתיצור חיבור בין כל מי שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית. האזרחים צריכים ממשלה מתפקדת שתשמור על הביטחון, ממשלה שתאחד את העם ותטפל באתגרים מבחוץ ומבית".

סער אמר: "מדינתנו האהובה עדיין מצויה בעיצומו של המשבר הפוליטי הגדול בתולדותיה. ישראל זקוקה לתקווה חדשה ולמהלך שיוציא אותה לדרך חדשה. בני ואני, כל אחד בנתיבו, פעלנו כל חיינו למען מדינת ישראל. בדיאלוג מכבד בינינו, מצאנו מכנה משותף רחב מאוד". עוד אמר: "נרוץ ברשימה מאוחדת של כחול לבן ותקווה חדשה בבחירות הקרובות. מחנה פוליטי מאוחד כזה יוכל לפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום. אנחנו פועלים להקמת ממשלת אחדות רחבה שאינה נסמכת על הקצוות. בני גנץ הוא היום המנהיג המתאים לעמוד בראש ממשלה כזו".

גדי איזנקוט
שומרים לו מקום. גדי איזנקוט | צילום: פלאש 90

"בני גנץ העניק למען ביטחון ישראל במשך עשרות שנים", המשיך יו"ר תקווה חדשה. "עקבתי אחריו בשנים האחרונות מאז נכנס למערכת הפוליטית. הוא קיבל החלטות שבמרכזן טובת המדינה. הוא עמד איתן מול מכונת הרעל, הוא הוכיח יכולת התמודדות, יכולת עמידה ויכולת ספיגה. הוא ידע להילחץ ממצב פוליטי בעייתי. הוא צבר את הניסיון הפוליטי החיוני".

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר לאחר ההצהרות: "משוכנע שכוונותיהם טובות, מצפה להמשך עבודה איתם".