בנט בישיבת ממשלה אחרונה שלו: "להאיץ מה שהתחלנו לפני שהכנסת מתפזרת"

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה האחרונה בראשותו ואמר: "אנחנו יוצאים לבחירות. האחריות שלנו על אזרחי ישראל תקפה גם בזמן מערכת בחירות. יש ממשלות ארוכות שנים עם הישגים דלים מאוד, אנחנו ממשלה קצרת ימים עם הישגים אדירים"

זמן צפייה: 14:22

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה האחרונה שלו: "אנחנו יוצאים לבחירות. אני מבקש מכל השרים לנצל כל רגע שנותר כדי להאיץ את מה שהתחלנו לפני שהכנסת מתפזרת. האחריות שלנו על אזרחי ישראל תקפה גם בזמן מערכת הבחירות". הוא הוסיף: "יש ממשלות ארוכות שנים עם הישגים דלים מאוד, אנחנו ממשלה קצרת ימים עם הישגים אדירים. ממשלת "ביחד למען האזרח". ממשלה ביצועיסטית. זו קדנציה שתיזכר לטובה".

"אני שמח שהיום נספיק להוציא לדרך שורה של פרויקטים כולל: שיקום העיר טבריה, תוכנית חירום להתמודדות מול הפקקים, סיוע לדיור לצד"לניקים, תוכנית לרתימת ההייטק הישראלי לחדשנות אקלימית, ופעולות לקידום פטור מוויזה לארה"ב", הוסיף בנט.

"אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל חבריי השרים. ראיתי אתכם עובדים איש-איש במשרדו, במקצועיות ובמסירות, למען כלל אזרחי ישראל. זו היתה ממשלה מצוינת, שנשענה על קואליציה מורכבת. יש כאן קבוצת אנשים שידעה להניח בצד מחלוקות אידיאולוגיות, להתעלות ולפעול למען מדינת ישראל".

שריפה, עוטף עזה, שדה קוצים
שריפה בעוטף עזה, יוני 2021 | צילום: כיבוי דרום

בהתייחסו למצב בעוטף עזה אמר בנט: "לראשונה מזה שנים, הסתיים הקציר ביישובי עוטף עזה בצורה שקטה ומוצלחת. ללא בלוני תבערה, ללא שריפות, ללא רקטות מחמאס. אזכיר לכולם, יומיים לתוך הממשלה שלנו חמאס עוד הצית 26 שריפות - וזו היתה שגרת חייהם של חקלאי הנגב המערבי. משך שנים שילמה מדינת ישראל לחקלאים תשלום פיצוי מראש על מנת שהחקלאים יקדימו את הקציר לזמן שהתבואה עוד לא בשלה, ולכן היא איכותית הרבה פחות".

"במקום למנוע את שריפות חמאס, ממשלות ישראל עסקו בלנסות לפצות על השריפות. כאילו זו גזירה משמיים – זו לא. אנחנו הצלחנו יחד, לראשונה מזה 15 שנים, להעניק ביטחון מלא לתושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה. אסור לחזור אחורה", הוסיף.

"יחד, השבנו מאות אלפי מובטלים לעבודה. יחד החזרנו את ההרתעה מול חמאס. יחד הענקנו את השנה השקטה מזה שנים לילדים שגרים אשקלון, שדרות והדרום. יחד העברנו את ישראל מקריסה כלכלית לצמיחה. יחד הורדנו את הגירעון האסטרונומי לאפס. בעיקר, הוכחנו שאפשר לעבוד בחריצות וביושרה - ביחד - למען אזרחי ישראל".

בנט ושקד
שרת הפנים איילת שקד וראש הממשלה בנט, ארכיון | צילום: רויטרס

בתוך כך, היום צפויה פגישה נוספת בין נפתלי בנט ואיילת שקד על עתידם הפוליטי. בפגישתם ביום שישי - שהתנהלה על-פי נציגי הצדדים ברוח טובה - הבהירה שקד לבנט כי היא מעוניינת שהוא ימשיך להנהיג את ימינה גם בבחירות הבאות ובמידה ויחליט לפרוש היא תנהיג את המפלגה. תהיה זו הפתעה גדולה מאוד אם לפתע תצוץ בכנסת ממשלת ימין חלופית בראשות יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. עם זאת, נתניהו ממשיך במאמציו ובניסיונות להקים ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית, בין היתר, בגלל שהשותפים שלו לגוש מאותתים לו בימים האחרונים, שהבחירות האלו - הן ההזדמנות האחרונה שלו להביא 61 מנדטים לגוש.

בינתיים, ראש הממשלה נפתלי בנט, מחכה להעביר את התפקיד בצורה מסודרת ללפיד ואז לעסוק בהחלטות שלו. בנט הנחה את כל הגורמים בלשכתו להכין תיק חפיפה מסודר ללפיד, ובהתאם להליך בכנסת – אם אכן הוא יושלם כבר השבוע, אז לקראת סוף השבוע הקרוב תחל החפיפה בין בנט ולפיד, שצפויה לארוך קצת יותר מחצי השעה, שבנט קיבל בתחילת הקדנציה שלו.