היועץ המיוחד במשרד של לפיד: נציגו של עבאס

לאחר ההזדמנות הנוספת שנתנה מפלגת רע"מ לקואליציה, מינוי חדש נרשם בלשכה של שר החוץ לשם מימוש התוכניות הנוגעות לחברה הערבית בלשכה: גורם מטעם רע"ם ינהל את הדברים מבפנים לטובת הוצאה לפועל של תוכניות שנקבעו מראש

זמן צפייה: 01:28

פרסום ראשון: בעקבות ההזדמנות הנוספת שנתנה מפלגת רע"מ לקואליציה, הערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית כי מינוי חדש נרשם בלשכה של שר החוץ יאיר לפיד, שייעודו הוא יועץ מיוחד למימוש התוכניות הנוגעות לחברה הערבית בלשכה, כלומר גורם מטעם רע"ם שינהל את הדברים מבפנים.

מעבר לכך לא נרשמו חידושים רבים בהבטחות של הקואליציה לרע"מ, מלבד הוצאה לפועל של התוכניות שנקבעו מראש, ולוח זמנים ברור יותר לביצוען. כזכור, יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, הודיע ברביעי האחרון כי לפי החלטת מועצת השורא, הקובעת את המדיניות של המפלגה, רע"מ "תיתן הזדמנות נוספת לקואליציה".

בעקבות הודעת עבאס, האופוזיציה החליטה לא להעלות להצבעה את החוק לפיזור הכנסת. עבאס גם תקף את נתניהו ואמר: "המו"מ איתו מתועד בטלפון שלי". כשמאזן גנאים ו-וואליד טאהא לצדו, אמר עבאס כי "רע"מ נכנסה לקואליציה כדי לקדם את האינטרסים של החברה הערבית לרבות פשיעה, אלימות, דיור, יוקר מחיה, מצוקות של הרשויות המקומיות, הנגב והיישובים הלא מוכרים ופעולות האכיפה הלא מידתיות".