פרסום ראשון: הפשרה שתמנע פיטורי עובדי התאגיד

קשיים משפטיים שהתעוררו בעקבות פשרת התאגיד עליו סיכמו נתניהו וכחלון לפני פחות משבוע, חייבו את השניים לגבש מספר צעדים שיאפשרו להקמת גוף החדשות החדש

פרסום ראשון: פחות משבוע חלף מאז ההסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון שסיים את משבר התאגיד, חיסל את חטיבת החדשות שלו - ואיים לשלוח הביתה את מרבית עובדי התאגיד שכבר נקלטו. אלא שלאור קשיים משפטיים שהתעוררו בעקבות הפשרה, נאלצו השניים להגיע לסיכומים חדשים - מהם עולה כי לא כל העובדים צפויים ללכת הביתה, וייתכן כי אולי אף אחד מהם לא יפוטר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי הפשרה המתגבשת, עובדי התאגיד יוכלו להיקלט בחטיבת החדשות החדשה שתוקם, אולם עדיפות תינתן לעובדי רשות השידור. לצורך כך, צפויים להיפתח בתאגיד החדש כ-50 תקנים נוספים, על חשבון ההפקות החיצוניות שבוטלו, כמו למשל, תכנית התחקירים שהוסרה מלוח השידורים של התאגיד.

כמו כן, ההנהלה הקודמת של חטיבת החדשות תודח, כשהמשמעות היא שיצטרכו לבחור מנכ"ל חדש. בסופו של דבר, רק רבע מעובדי גוף החדשות החדש יהיו מהתאגיד, אולם על פי הפשרה, תינתן הזדמנות לכל מי שרוצה להיקלט בגוף החדשות החדש.

הפגנת עובדי התאגיד במוצ''ש
הפגנת עובדי התאגיד במוצ''ש | צילום: פלאש 90, תומר ניוברג

מי שצפוי להרוויח מהפשרה הם כמובן השר כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שבזכות השינויים ייתפסו כמי שדואגים לכמה שיותר מעובדי התאגיד ומונעים מצב שבו כולם הולכים הביתה ערב ליל הסדר. גם ראש הממשלה נתניהו צפוי להרוויח מהפתרון המתגבש, לאור מה שמסתמן כשינוי הדי.אן.איי של התאגיד החדש.

מי שמפסיד מהמהלך החדש הוא כמובן הציבור, משום שמה שצפוי לקרות כעת, כמיטב המסורת הממשלתית, הוא כפילות, סרבול ובירוקרטיה מיותרת בגוף השידור הציבורי החדש.

במסגרת המתווה עליו סיכמו נתניהו וכחלון ביום חמישי האחרון, חטיבת החדשות תהיה חברה עצמאית שתפעל אמנם בתוך התאגיד - אך מנותקת ממנו. עובדי חטיבת החדשות יהיו אנשי רשות השידור וגם אנשי התאגיד, אך לא כל אנשי התאגיד ייקלטו בה. עוד סוכם במתווה כי ועדת איתור בראשות שופט תבחר את דירקטוריון חטיבת החדשות וכן את המנכ"ל. כמו כן, ראשי התאגיד, גיל עומר ואלדד קובלנץ יישארו בתפקידיהם.