גנץ הודיע: השבעת הממשלה תיערך ביום חמישי בצהריים

יו"ר כחול לבן אמר להנהלת הכנסת מתוקף תפקידו כעומד בראש בית המחוקקים כי הממשלה ה-35 תושבע בעוד שלושה ימים בשעה 13:00. ההשבעה נדחתה ליום חמישי בשל ביקור פומפאו שייערך ביום רביעי

זמן צפייה: 04:03

יו"ר הכנסת, בני גנץ, הודיע היום (שני) להנהלת הכנסת כי השבעת הממשלה תתקיים ביום חמישי בשעה 13:00. גנץ הנחה את יו"ר הוועדה המסדרת לכנסה ולקבוע את נהלי הדיון בהתאם.

בתחילה השבעת הממשלה אמורה הייתה להיערך ביום רביעי, אך בשל אילוצי לוח זמנים שנבעו מביקור הבזק הצפוי של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ביום רביעי, הוחלט לקיים את ההשבעה למחרת.

כידוע, משרד החוץ של ארצות הברית הודיע כי פומפאו צפוי להגיע ביום רביעי הקרוב לביקור מדיני קצר של כ-24 שעות. על פי הודעת משרד החוץ האמריקני, השיחות יתקיימו "בנושאים בטחוניים הקשורים לפעילותה החתרנית של איראן".

כזכור, בשבוע שעבר הטיל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. זאת לאחר שקיבל 72 חתימות של חברי כנסת שהמליצו להעניק את המנדט לראש הממשלה.

במסגרת המגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבכירים בליכוד לקראת הקמת ממשלה, ח"כ יולי אדלשטיין ביקש אתמול מנתניהו שידרוש מגנץ להסיר את הווטו על שיבוצו בתפקיד יו"ר הכנסת, והבהיר לו כי זה התפקיד שבו הוא מעוניין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ בהשבעה לכנסת ה-23
ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ בהשבעה לכנסת ה-23 | צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

בתוך כך, על פי חלוקת התיקים המסתמנת בליכוד, תיק החינוך שמור לח"כ יולי אדלשטיין - אם ימינה תישאר בחוץ. לפי שעה, השר לביטחון הפנים יהיה ח"כ אמיר אוחנה, וח"כ מירי רגב תיאלץ להתפשר על משרד התחבורה. בצד של כחול לבן, בעוד ח"כ מיקי חיימוביץ' הייתה רוצה להיות שרת החקלאות התיק יגיע לח"כ אלון שוסטר. תיק הגמלאים ככל הנראה שמור לעמר ינקלביץ' שעל פי גורמים במפלגה, "יש לה הבטחה להיות שרה".

מוקדם יותר אתמול, נתניהו נפגש עם השר גלעד ארדן בנוגע לתפקידו בממשלה הבאה. לאחר הפגישה נמסר כי הפגישה הייתה טובה והוצעו לשר מספר תפקידים. השניים סיכמו לדבר שוב בזמן הקרוב.

נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות
נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות

ביום שישי, בסביבתה של השרה רגב, שיגרו מסר לא ישיר לנתניהו, לפיו או שתמונה לשרה לביטחון הפנים, או שתהיה חברת כנסת מן המניין. רגב מוטרדת מהערכות שונות שנשמעות במהלך התקופה האחרונה, לפיהן אמיר אוחנה ימונה לתפקיד השר לביטחון הפנים, והיא תהיה שרת התחבורה. בתגובה אמרה רגב כי " היא לא מנהלת שיח על תפקידה באמצעות כלי התקשורת" וכי "היא סומכת על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטה הנכונה". ההחלטה כך או כך, צפויה להתקבל בשבוע הבא סמוך מאוד להשבעת הממשלה.