8 ימים לבחירות: בימין מתקוטטים - לפיד מסתער על הקול הערבי

לאורך כל היום ניסו הפוליטיקאים לתעל כל אחד לטובתו את ההקלטות של סמוטריץ', בהן הוא נשמע תוקף את נתניהו, ובינתיים בגוש הנגדי מנסים לצמצם את הפער בסקרים. ראש הממשלה יבקר בנצרת וייפגש עם 30 ראשי רשויות בחברה הערבית - ולא כל הגורמים הפוליטיים במגזר אוהבים את זה

זמן צפייה: 04:38

8 ימים לבחירות: לאורך כל היום (שני) ניסו הפוליטיקאים לתעל כל אחד לטובתו את ההקלטות של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שנחשפו אמש ב"כאן 11", ובינתיים ראש הממשלה יאיר לפיד ממשיך לחזר אחר הקול הערבי - כאשר מחר הוא יבקר בנצרת וייפגש עם 30 ראשי רשויות בחברה הערבית.

לא כל הגורמים הפוליטיים בחברה הערבית אוהבים את הביקור המתוכנן של לפיד, כאשר אנשי בל"ד וחלק מאנשי חד"ש מתכוונים להפגין מולו. לפיד, מצידו, מתכוון לבקש מראשי הרשויות בחברה הערבית להפעיל את השפעתם על הציבור הערבי, שבחלקו הגדול מתלבט אם להצביע בבחירות.

לפיד מתכוון לומר לציבור הערבי כי הניסיון להקים קואליציה עם מפלגה ערבית לא נכשל. "לא קיבלנו מספיק זמן", יאמר לפיד, שיגיד גם כי צריך להמשיך לנסות לקיים שיתוף פעולה יהודי-ערבי עם רע"מ, וכרגע לא יזכיר את הרשימה המשותפת.

ח''כ בצלאל סמוטריץ'
ח''כ בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

בגוש הימין עדיין סוערות הרוחות מחשיפת ההקלטות של סמוטריץ', בהן הוא נשמע מכנה את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו "שקרן בן שקרן" בהתייחס לאמירותיו כי מעולם לא התכוון להקים ממשלה עם רע"מ. "אני כבר שנה וחצי אומרת שנתניהו ביקש מאיתנו להקים ממשלה עם רע"מ ולשכנע את סמוטריץ' לשבת עם רע"מ", אמרה היום שרת הפנים איילת שקד, "לצערי גורמים בליכוד וסמוטריץ' כבר שנה וחצי מכחישים - וסוף סוף האמת יצאה לאור".

סמוטריץ' יכול להרוויח מחשיפת ההקלטות, שכן במערכת בחירות כל אחד רוצה להיות במרכז, והוא כרגע במרכז העניינים. זה תמיד טוב, בטח כשאיתמר בן גביר נושף בעורפו. בנוסף, הוא יוצא זה ש"צדק" בעיניי הימין, גם כמי שמנע מתניהו להקים ממשלה עם רע"מ, והכי חשוב - כמרטיר שמאז לא הזכיר לכולם שנתניהו הוא זה ששיקר לעומתו שאמר אמת.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2410222028' autoplay='0' credit='' desc='סמוטריץ′: "אמרתי דברים שלא היו צריכים להיאמר, למדתי את הלקח"' poster='' kid='1_o1sbhknk' duration='']

הערב התראיין סמוטריץ' במהדורה המרכזית, וסירב שוב ושוב לענות על השאלה האם נתניהו אכן התכוון להקים ממשלה עם רע"מ - אך התנצל בפניו. "למדתי כאן לקח", אמר סמוטריץ', "אמרתי דברים שלא הייתי צריך לומר מבחינת הסגנון, אני בוודאי מתנצל בפני נתניהו ובפני הציבור שנפגע. נתניהו ואני שוחחנו אתמול, עניינית לחלוטין. ברור לנו שהאתגר עכשיו הוא לנצח את הבחירות".

"מדובר בהקלטה מאוד ישנה", הוסיף סמוטריץ', "של אדם שעשה מעשה שלא-ייעשה והדליף לתקשורת. לא יודע מי זה, וזה עצוב וכואב לי. גם נתניהו וגם אני מיושרים לחלוטין, כדי לשלב ידיים ולהביא לניצחון. אנחנו עובדים בתיאום ובשיתוף פעולה. לפעמים בין שותפים יש מחלוקות וכעסים - אני לוקח אחריות וחושב שזה לא בסדר".