התוכנית של נתניהו אחרי הבחירות: להקים ממשלה גם ללא 61 מנדטים

רה"מ מתכנן להביא להשבעה בכנסת ממשלה גם אם יהיו לו 60 תומכים בלבד - בעזרת עריק מאחת המפלגות • בכחול לבן זועמים על עמיר פרץ, לאחר שטען כי יש סיכום בין המפלגות על הקמת ממשלת מיעוט

זמן צפייה: 03:46

בחירות 2020: ראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה להשביע ממשלה גם אם לא יגיע ל-60 תומכים בכנסת - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. כדי לעשות זאת, נתניהו יצטרך למצוא עריק מאחת המפלגות בגוש המרכז-שמאל.

על מנת לגרום לאחד מחברי הכנסת לערוק לראש הממשלה יש שתי אפשרויות: האחת להבטיח לאחד מחברי הכנסת מינוי או תפקיד - ובעצם לקנות אותו בתמורה לתמיכה. האפשרות השנייה היא העמדה למבחן חברי כנסת, בטענה שכך לא יתקיימו בחירות רביעיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בן גביר הודיע: עוצמה יהודית לא פורשת מההתמודדות לכנסת

גנץ: "נתניהו יפיץ פייק ניוז על הקורונה – כדי לשבש הבחירות"

יממה לפתיחת הקלפיות: גנץ ונתניהו בניסיונות שכנוע אחרונים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, ישנן אינדיקציות שהליכוד נמצא בעלייה באזורי ההצבעה השונים. במקביל, נראה כי הרשימה המשותפת הולכת לרשום הישג גדול ואולי למנוע מנתניהו 61 מנדטים, שכן גם מפלגה זו חווה עלייה בסקרים ובמעוזים השונים.

בד בבד, בכחול לבן זועמים על יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ, בעקבות הודעתו כי ממשלת שמאל-מרכז תוקם באמצעות תמיכה מבחוץ של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ושל המפלגות הערביות. במפלגתו של בני גנץ מתקשים להבין מה הייתה הסיבה שבעקבותיה פרץ דיבר על הסיכום בין המפלגות, משום שלטענתם, זה קלף אדיר בידי הליכוד.

עמיר פרץ ובני גנץ | צילום: חדשות 13

לקראת פתיחת הקלפיות מחר בוועדת הבחירות המרכזית חוששים כי גורמים שונים ינסו לזרוע בהלה ברחבי הארץ עם ידיעות כוזבות בנוגע לנגיף הקורונה. על כן, מחר יופעל בכנסת חמ"ל מיוחד למניעת "פייק ניוז", כאשר יו"ר הוועדה מתכוון להוציא צווים שיאפשרו להסיר פוסטים שקריים מהרשתות החברתיות.