סקר חדשות 13: גנץ ממשיך לזנק, 63 מנדטים לקואליציה הקודמת

המחנה הממלכתי ממשיכה את מגמת ההתחזקות בסקרים, ועולה ל-29 מנדטים. גוש הקואליציה הנוכחית מקבל בסקר רק 52 מנדטים, וגם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה גנץ ממשיך לנצח את נתניהו. ומה היה קורה אם למערכת הפוליטית הייתה מצטרפת מפלגה חדשה בראשות מובילי המחאה? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:59

המגמה נמשכת: בני גנץ הוא המועמד המוביל לתפקיד ראש הממשלה, ולו הבחירות היו נערכות היום - מפלגתו, "המחנה הממלכתי", הייתה המפלגה הגדולה בכנסת, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. מתמונת הגושים עולה כי הקואליציה הקודמת מקבלת 63 מנדטים לעומת 52 לקואליציה הנוכחית.

מהסקר עולה כי המחנה הממלכתי זוכה ל-29 מנדטים, עלייה של מנדט לעומת הסקר הקודם ושל 17 מנדטים לעומת תוצאות הבחירות. הליכוד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 24 מנדטים, נתון מעודד לעומת 22 המנדטים שקיבלה בסקר הקודם, אך עדיין רחוק מ-32 שקיבלה מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות.

מפת המנדטים
מפת המנדטים | צילום: חדשות 13

יש עתיד היא המפלגה השלישית בגודלה, עם 19 מנדטים, ואחריה ש"ס עם 10 מנדטים. הציונות הדתית עם 7 מנדטים ועוצמה יהודית עם 4 מנדטים, ירידה לעומת 14 המנדטים שקיבלה הרשימה המאוחדת של שתי המפלגות בבחירות. יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, כמו גם ישראל ביתנו עם 6 מנדטים.

לפי הסקר שלנו, מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה, ואילו מרצ שנשארה מחוץ לכנסת מקבלת 4 מנדטים. רע"מ וחד"ש-תע"ל שומרות על כוחן עם 5 מנדטים כל אחת, ואילו בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

שאלנו גם כיצד תצביעו אם למערכת הפוליטית הייתה מצטרפת מפלגה חדשה בראשות מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית (למשל בוגי יעלון ושקמה ברסלר), ומהסקר שלנו עולה כי מפלגה כזאת הייתה מקבלת 5 מנדטים, כאשר 4 מהם מגיעים ממרצ שלא עוברת במקרה כזה את אחוז החסימה, ומנדט נוסף מיש עתיד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה גנץ שוב מנצח את נתניהו, עם 45% תמיכה לעומת 37% לראש הממשלה המכהן, אך נתניהו עדיין מנצח בשאלה זו את לפיד, עם 44% תמיכה לעומת 38% לראש האופוזיציה. שאלנו גם איזו ממשלה טיפלה יותר טוב במצב הביטחוני מול רצועת עזה, כאשר 46% חושבים שממשלת לפיד-בנט טיפלה טוב יותר בנושא, לעומת 25% שחושבים שהממשלה הנוכחית מטפלת טוב יותר בנושא. 29% השיבו כי הם אינם יודעים.

Whatsapp Image 2023 03 19 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

56% מהנשאלים השיבו כי הם היו רוצים שרה"מ נתניהו יפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לעומת 29% שהשיבו בשלילה. מבין מצביעי הליכוד, 26% היו רוצים שבן גביר יפוטר, לעומת 53% שהיו רוצים שימשיך בתפקידו. שאלנו גם האם גנץ צריך להיכנס לממשלה במקרה שבן גביר יעזוב אותה, ועל כך השיבו 43% בחיוב ו-35% השיבו בשלילה. 50% ממצביעי הליכוד סבורים שגנץ צריך להיכנס לממשלה במצב כזה, וכך גם 52% ממצביעי המחנה הממלכתי.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.