סקר חדשות 13: רוב הציבור תומך בעצירת החקיקה

59% מהנשאלים חושבים שיש לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית, כמו גם כמעט שליש ממצביעי הליכוד. 44% חושבים שגלנט צריך להתפטר אם לא תתקבל עמדתו לעומת 34% שחושבים כי עליו להישאר בתפקידו - וכמה מנדטים יקבל יריב לוין אם יעמוד בראש הליכוד? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 06:05

רוב הציבור תומך בעצירת חקיקת המהפכה המשפטית, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופ' קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. 59% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה, כאשר 30% השיבו שלא צריך לעצור את החקיקה, ו-11% אמרו שהם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 57% תומכים בהמשך החקיקה, כאשר כמעט שליש ממצביעי המפלגה (30%) ענו כי הם חושבים שיש לעצור את החקיקה, ו-13% השיבו שהם לא יודעים.

שאלנו גם האם שר הביטחון יואב גלנט צריך להתפטר אם עמדתו בנוגע לעצירת החקיקה לא תתקבל, ועל שאלה זו השיבו 44% בחיוב, לעומת 34% שאמרו כי הוא צריך להישאר בתפקידו ו-12% שהשיבו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 38% השיבו כי הוא צריך להתפטר, לעומת 39% שהשיבו כי הוא צריך להישאר בתפקידו ו-23% שהשיבו כי הם לא יודעים.

שאלנו גם האם הודעת חלק מחיילי המילואים על הפסקת התייצבותם לשירות בעקבות המהפכה המשפטית היא מחאה לגיטימית או סרבנות, כאשר 41% חושבים שמדובר במחאה לגיטימית, לעומת 46% שחושבים שמדובר בסרבנות ו-13% שהשיבו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד - 78% טוענים שמדובר בסרבנות, לעומת 13% שחושבים שזו מחאה לגיטימית ו-8% שהשיבו כי הם לא יודעים.

ראש המשלה בנימין נתניהו
ראש המשלה בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

ביקשנו מהנשאלים גם את חוות דעתם לגבי תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 19% מהנשאלים (43% בקרב מצביעי הליכוד) השיבו כי תפקודו טוב מאוד, לעומת 21% (43% בקרב מצביעי הליכוד) שחושבים כי תפקודו בינוני, ו-56% (21% בקרב מצביעי הליכוד) חושבים שתפקודו גרוע. על תפקוד הממשלה כולה השיבו רק 14% מהנשאלים כי התפקוד טוב מאוד (29% בקרב מצביעי הליכוד), לעומת 22% שנתנו לממשלה ציון בינוני (40% בקרב מצביעי הליכוד) ו-61% מהציבור שנתנו לממשלה ציון גרוע (29% בקרב מצביעי הליכוד).

שאלנו גם האם לדעתך ראש הממשלה נתניהו שולט בממשלתו, ולשאלה זו השיבו 34% בחיוב, לעומת 56% שחושבים כי הוא לא שולט בממשלתו, ו-11% שהשיבו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 59% חושבים כי נתניהו שולט בממשלתו, לעומת 30% שהשיבו כי הוא לא שולט בממשלתו ו-11% שהשיבו כי הם לא יודעים. עוד עולה מהסקר כי 16% מהנשאלים השתתפו בהפגנה אחת לפחות נגד המהפכה המשפטית, ובהם 2% ממצביעי הליכוד.

מפת הגושים בסקר חדשות 13
מפת הגושים בסקר חדשות 13

לו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, היו מפלגות הקואליציה זוכות ל-55 מנדטים בלבד, ירידה של 9 מנדטים לעומת תוצאות הבחירות, כאשר גוש הקואליציה הקודמת זוכה ל-56 מנדטים. הליכוד מאבד ארבעה מנדטים ויורד ל-28 מנדטים, כאשר הציונות הדתית ועוצמה יהודית מאבדות שלושה מנדטים ויורדות ל-11 מנדטים. ש"ס מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-9 מנדטים, ואילו יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

יש עתיד של יאיר לפיד עולה במנדט אחד וזוכה בסקר שלנו ל-25 מנדטים, כאשר העלייה הגדולה ביותר נרשמת במפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ, שעולה מ-12 מנדטים בבחירות ל-18 בסקר שלנו. ישראל ביתנו מאבדת מנדט אחד ויורדת ל-5, כאשר רע"מ וחד"ש-תע"ל שומרות על כוחן עם 5 מנדטים כל אחת. מפלגת העבודה שומרת על כוחה עם 4 מנדטים, כאשר מרצ, כמו בבחירות, לא עוברת את אחוז החסימה, ואילו ההפתעה מגיעה מכיוונה של בל"'ד, שבסקר שלנו עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-4 מנדטים.

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

שאלנו גם איך תצביע אם במקומו של נתניהו יעמוד יריב לוין בראש הליכוד, כאשר במקרה כזה הליכוד מאבד שני מנדטים ויורד ל-26 מנדטים. מבחינת תמונת הגושים, במצב כזה הקואליציה יורדת ל-53 מנדטים לעומת 59 מנדטים לגוש הקואליציה הקודמת, ובתווך חד"ש-תע"ל ובל"ד עם 4 מנדטים כל אחת.