סקר חדשות 13: רוב בציבור חושב שמלחמת אזרחים היא תרחיש אפשרי

58% מהנשאלים השיבו כי התנגשות אלימה ברחובות היא תרחיש שיכול לקרות בישראל, לעומת 31% שהשיבו בשלילה. 39% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים במתווה הנשיא, לעומת 29% שמתנגדים ו-32% שהשיבו כי הם לא יודעים. ומה מפת המנדטים? • התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:26

פער של מנדט אחד מפריד בין הליכוד, מפלגת השלטון והמפלגה הגדולה ביותר, לבין יש עתיד של יאיר לפיד, כך לפי סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. לפי תוצאות הסקר, הליכוד מקבל בסקר 28 מנדטים, ירידה של 4 מנדטים לעומת תוצאות הבחירות האחרונות, ואילו יש עתיד עולה ל-27 מנדטים, לעומת 24 מנדטים שקיבלה בבחירות. גוש הקואליציה הנוכחית מקבל בסקר 58 מנדטים, לעומת 57 לגוש הקואליציה הקודמת.

הציונות הדתית ועוצמה יהודית יורדות במנדט לעומת תוצאות הבחירות ומקבלות 13 מנדטים, וכך גם המחנה הממלכתי, שעולה במנדט ל-13 מנדטים. ש"ס יורדת במנדט לעומת תוצאות הבחירות ומקבלת 10 מנדטים בסקר שלנו, ואילו יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים. גם ישראל ביתנו שומרת על כוחה, ומקבלת בסקר 6 מנדטים.

רע"מ של מנסור עבאס עולה במנדט וזוכה בסקר שלנו ל-6 מנדטים, ואילו חד"ש-תע"ל שומרת על כוחה עם 5 מנדטים. מפלגת העבודה מתחזקת במנדט לעומת תוצאות הבחירות ומקבלת בסקר שלנו 5 מנדטים, ואילו מרצ, כמו בבחירות האחרונות, לא עוברת את אחוז החסימה.

מפת הגושים בסקר חדשות 13
מפת הגושים בסקר חדשות 13

שאלנו גם האם לדעתכם מתווה הנשיא יצחק הרצוג שהוצג אמש הוא מתווה הגון, ו-32% מהנשאלים השיבו בחיוב. 33% מהנשאלים אמרו כי המתווה מוטה לטובת האופוזיציה, ואילו 7% השיבו כי הוא מוטה לטובת הקואליציה. 28% השיבו כי הם לא יודעים.

עוד שאלנו האם אתה חושב שמלחמת אזרחים או התנגשות אלימה ברחובות היא תרחיש אפשרי בישראל, ולשאלה זו השיבו 58% בחיוב. 31% השיבו כי הם לא חושבים שזהו תרחיש אפשרי, ו-11% השיבו כי הם לא יודעים.

לסיום, שאלנו האם אתה תומך או מתנגד למתווה הנשיא, ולשאלה זו השיבו 39% שהם תומכים, בעוד 29% השיבו כי הם מתנגדים ו-32% השיבו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 27% השיבו כי הם תומכים במתווה, לעומת 47% שמתנגדים ו-27% שהשיבו כי הם לא יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.