באוצר כועסים על הקיצוץ במילואים: "מסע הפחדה שתפקידו להסית נגד הקיצוץ"

פורום המטה הכללי קיבל החלטה לבטל את התעסוקה המבצעית של חיילי המילואים ולצמצם את האימונים עד סוף השנה ובמשרדו של השר לפיד תוקפים: "במערכת הביטחון לא ביצעו צעדים אחרים והכרחיים". בינתיים בצה"ל מרגיעים שהפגיעה במערך המילואים לא תפגע במוכנות הצבא: "נישאר מוכנים למלחמה, לא פגענו בפרויקט כיפת ברזל"

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה
חיילי מילואים בגבול רצועת עזה | צילום: רויטרס

האוצר יוצא נגד הקיצוץ בפעילות המילואימניקים. גורמים במשרד האוצר תקפו הערב (שני) את החלטת פורום המטה הכללי של צה"ל לבטל את התעסוקה המבצעית של חיילי המילואים כמו גם אימונים רבים שתוכננו, על מנת לעמוד בקיצוץ בתקציב הביטחון.

"מדובר במסע הפחדה ציבורי שתפקידו להסית את הציבור נגד הקיצוץ הנחוץ בתקציב הביטחון", אמרו הגורמים באוצר. לדבריהם, בצבא בחרו לקצץ במערך המילואים ולא ביצעו צעדים אחרים והכרחיים יותר, כמו צמצום במערך הרכב, בפנסיה ותחומים נוספים.

הסיבה לכך שעל המהלך נודע רק היום היא כי בשבועות האחרונים ניסו במערכת הביטחון לנהל מגעים שקטים עם האוצר בניסיון לבדוק דרכים לעמוד בקיצוץ של שלושה מיליארד שקלים מתקציב הביטחון.

בינתיים גורמים בכירים בצבא מבהירים כי הפגיעה במערך המילואים לא תפגע במוכנותו של צה"ל למלחמה. "נישאר מוכנים למלחמה, לא פגענו בפרויקט כיפת ברזל וגם ההצטיידות לטווח ארוך לא תיפגע", הסבירו בצה"ל.

מוקדם יותר התייחס לקיצוץ בתקציב צה"ל גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. "המצב משברי", טען השר בדיון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "כדי לצלוח את 2013-2014 אנו נאלצים לחתוך בימי מילואים, להוריד באימונים ובתעסוקה המבצעית של המילואים וכפועל יוצא מזה להעמיס על הסדיר, שיעשה פעילויות במקום המילואים".