פיגוע ירי בשומרון: ישראלי נפצע קל עד בינוני ברגלו

תושב שבי שומרון נורה על ידי חוליית מחבלים וקיבל טיפול רפואי מצוות מד"א. הוא תוחקר על ידי כוחות הביטחון וסיפר כי המחבלים נסעו ברכב פרטי לבן ופתחו לעברו באש. חיילים ושוטרים פתחו בסריקות אחר הרכב שנמלט לאחד הכפרים באזור, ייתכן לכפר ג'ית

זירת פיגוע הירי סמוך לקדומים
זירת פיגוע סמוך ליישוב קדומים (ארכיון) | צילום: הקול היהודי

אזרח ישראלי כבן 70 נפצע בשעות הבוקר (שני) באורח קל עד בינוני בפיגוע ירי בשומרון. האיש, תושב שבי שומרון, נפגע ברגלו מהירי, טופל על ידי צוות של מגן דוד אדום ממרחב ירקון והועבר לבית החולים בלינסון בפתח תקווה.

עוד בטרם פונה הפצוע מהמקום הוא תוחקר על ידי כוחות הביטחון וסיפר כי המחבלים נסעו ברכב פרטי לבן, התקרבו אליו ופתחו לעברו באש. לדבריו, לאחר מכן הם נמלטו מהמקום. מחקירה ראשונית עולה כי הפצוע הורד בתחנת אוטובוס דקות ספורות לפני הפיגוע והמתין להסעה למחוז חפצו. אולם אז ירו לעברו המחבלים ופגעו בו.

(5 שניות)

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_62295509-13_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

כוחות גדולים של צבא ומשטרה מבצעים סריקות אחר הרכב שנמלט, ככל הנראה מסוג יונדאי גטס בצבע לבן. המחבלים נמלטו ככל הנראה לאחד הכפרים באזור, יתכן שלכפר ג'ית. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, קרא לשר הביטחון הנכנס, משה יעלון, לכנס דיון חירום. "יש לעצור את הטרור שהרשות הפלסטינית מנסה לחדש בכבישי יהודה ושומרון. צריך להפסיק את ההפקרות בכבישים", אמר מסיקה.

ניצן לציין כי אירוע זה מצטרף לשורה ארוכה של אירועים ביטחוניים שהתרחשו בשבועות האחרונים שמטרתם לפגוע באזרחים וחיילים ישראלים. בצה"ל מדווחים כי בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חדה במספר תקריות יידוי האבנים בגדה המערבית.

זירת פיגוע הירי סמוך לקדומים
זירת פיגוע הירי סמוך לקדומים | צילום: ביטחון קדומים

מהחודש שעבר, פברואר, ישנו זינוק של עשרות אחוזים במספר יידוי האבנים. למעשה, מאז ההכרזה על ביקור אובמה בישראל נרשמה עלייה של יותר מ-50% במספר התקריות. בצה"ל ספרו כבר למעלה מ-1,000 אירועים כאלה בחודשים וחצי מתחילת השנה.

 

בנוסף, הושלכו על ידי הפלסטינים כ-150 בקבוקי תבערה ונרשמו מאות מקרים של חיכוך עם הצבא. למרות זאת, בצבא אומרים שאין אנרגיה מספיקה בשטחים לפרוץ אינתיפאדה חדשה, אבל הצירוף של נפגעים פלסטינים ואירועי תג מחיר יכולים להצית תבערה הרבה יותר גדולה ממה שמתרחש כיום.

אדווה ביטון: "נשארים להילחם על אדל"

אמש סיפרה אדווה ביטון, שנפצעה עם שלוש מבנותיה בפיגוע בכביש 5 ביום חמישי האחרון, כי זכתה לראות שתיים מהן משוחררות מבית החולים. "ברוך השם זה ארבע בנות, אחת אחרי השנייה, הן רגילות וחיות את ההרכב הזה. כל אחת משלימה את השנייה", סיפרה ביטון לחדשות 10.

היא עצמה נותרה בבית החולים לצד אדל, בתה התינוקת בת השנתיים, שעדיין מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ונאבקת על חייה. אחיותיה של אדל מודעות למצבה, הסבירה האם. "אנחנו נשארים פה להילחם עם אדל. הן מבינות את זה והן יודעות שהן הולכות להתפלל לבריאותה", הוסיפה כשהיא נפרדת מאביגיל בת הארבע וחצי ונעמה בת השבע.