חברו היהודי של האפיפיור החדש: "מכיר בחשיבות מדינת ישראל"

הרב אברהם סקורקה הוא ידידו הקרוב של פרנציסקוס הראשון למעלה מ-20 שנה, ובראיון מיוחד לחדשות 10 הוא מספר על היחסים עמו. "אני נרגש ושמח", הוא אמר. בארגנטינה ארצו יצאו לחגוג את המינוי של אוהד הכדורגל המושבע והמעריץ השרוף של מסי לממשיכו של ישו עלי אדמות

האפיפיור פרנציסקוס
האפיפיור פרנציסקוס | צילום: חדשות 10

(6:15 דקות)

קצת אחרי שמונה בערב שעון ישראל צלצלו אתמול הפעמונים בוותיקן ולמעלה ממיליארד מאמינים קיבלו מנהיג חדש, נציגו של ישו עלי האדמות. פרנציסקוס הוא האפיפיור הראשון שאינו מאירופה ובארצו, ארגנטינה, יצאו לרחובות. מעבר לנושא הגאוגרפי, הוא גם האפיפיור הישועי הראשון, אדם שחי כל חייו בצניעות, מבשל לעצמו את הארוחות ונוסע באוטובוס.

מצד שני הוא מעריץ של הארגנטיני המפורסם ביותר בעולם עד אתמול, לאו מסי. האפיפיור החדש הוא חובב כדורגל מושבעו וחבר במועדון הארגנטיני סן לורנצו. היום הוא עבר במלון שבו לן כדי לשלם את החשבון ולהעביר את המזוודות שלו. הוא ניחן גם בחוש הומור בריא. לאחר שבחרו בו הקרדינלים לתפקיד הוא אמר להם "שאלוהים יסלח לכם".

פרנציסקוס הגיש בעברו תכנית טלוויזיה עם רבנים וכבישוף של בואנוס איירס הוא ניהל קשר הדוק עם הקהילה היהודית, כולל הדלקת חנוכיות בחג. אחרי בנדיקטוס הוותיקן היה זקוק לרוח חדשה והוא קיבל אותה.

חברו של האפיפיור החדש, הרב אברהם סקורקה, סיפר כי הוא שמח על המינוי של חברו. "אני מיודד עמו יותר מ-20 שנה, כתבנו ספר ביחד ואני מכיר את הערכים שבתוך נשמתו של ברגובליו. אני נרגש ושמח", ציין הרב. לדבריו, פרנציסקוס התייחס בצורה מאד חיובית לקהילה היהודית וגם למדינת ישראל.

"כמובן ששוחחנו על הפיצוץ בבניין הקהילה היהודית וגם על הפיצוץ בשגרירות ישראל בארגנטינה. אנחנו שוחחנו ישירות איתו בשפה ברורה על כל הנושאים: על מדינת ישראל וחשיבותה, על הטרור בעולם, על הומוסקסואליות ועל הדלות בעולם", סיפר הרב סקורקה. "יותר מאשר מילים אני אסתכל בעיניו כאשר ניפגש. יש ידידות אמיתית ביננו", הוא הוסיף. לדבריו, פורסם רק ספר אחד על חייו של האפיפיור החדש, כולל פרק על אהבתו הראשונה ועל ההתלבטות שלו אם להמשיך איתה בחיים הזוגיים או להמשיך בכמורה.