האסיר ששבת רעב ושוחרר: "כאילו ישראל רוצה שנחטוף חיילים"

כשברקע העימותים בהפגנה בביתוניא למען העצירים הפלסטינים שובתי הרעב, שיגר חאדר עדנאן אזהרה לעברה ישראל. "אלה סימנים של אינתיפאדה שלישית", טען מי ששוחרר מהכלא הישראלי בתום שביתת רעב של חודשיים. בינתיים, בישראל נערכים להמשך ההפגנות, מחר גם בחברון

חאדר עדנאן
חאדר עדנאן | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

שנה בדיוק אחרי שהפסיק את שביתת הרעב שלו בעקבות החלטת ישראל לשחררו ממעצר מינהלי, איים היום (חמישי) חאדר עדנאן על ישראל וטען כי ההפגנות המתקיימות בימים האחרונים בגדה למען העצירים שובתי הרעב הם סימנים לתחילת מאבק אלים חדש בין ישראל והפלסטינים. בינתיים, בצה"ל נערכים להמשך ההפגנות ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מבהיר את התנגדותו למאבק אלים.

"אלה אכן סימנים של אינתיפאדה שלישית", אמר היום עדנאן לחדשות 10 על רקע ההפגנה והעימותים בין הפלסטינים לכוחות הביטחון הישראלים סמוך למחסום ביתוניא. "זה נראה כאילו נתניהו פונה להתנגדות הפלסטינית בבקשה: 'תחטפו חיילים כדי שתשחררו את האסירים שלכם'. אני אומר לו, שחרר מיד את האסירים שובתי הרעב".

ההפגנה יצאה לדרכה בשעה 12:00 ועד מהרה התפתחו במקום עימותים כשהמפגינים יידו אבנים והכוחות הישראלים השיבו בירי כדורי גומי וגז מדמיע. "צפוי שמישהו משובתי הרעב ימות ומי שייקח אחריות על זה זה הממשלה הישראלית וזה יגרור ל הסלמה בשטח", אמר היום מוחמד חטיב מהוועדות העממיות.

הפגנה בביתוניא למען עצירים שובתי רעב
הפגנה בביתוניא למען עצירים שובתי רעב | צילום: רויטרס
חאדר עדנאן
חאדר עדנאן | צילום: רויטרס (ארכיון)

לאור האירועים בחודשים האחרונים בהם נהרגו פלסטינים מאש צה"ל, הפעם בצד הישראלי נמנעו משימוש באש חיה. 10 פלסטינים נפצעו, אולם גם שלושה עיתונאים ישראלים - צלם וכתב חדשות 10 וכן כתב הערוץ הראשון.

מחר צפויים לצאת שוב מאות פלסטינים להפגנות. בביתוניא תתקיים פעם נוספת ההפגנה למען העצירים שובתי הרעב. במקביל, בחברון ינוצלו חגיגות פתיחת רחוב השוהאדה להפגנה נגד ישראל, כשברקע גם ציון יום השנה לטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה.

בינתיים, יושב ראש הרשות הפלסטינית ניסה היום להנמיך את גובה הלהבות. "אני אומר, התנגדות מזוינת - אסורה אצלי", הדגיש אבו מאזן בראיון ששודר ברשת "אל-ערבייה". "אני תמיד קורא לאנשים, וזה לא סוד, שייצאו למאבק בלתי אלים".