שטייניץ לחדשות 10: "היה ברור שפישר יפרוש, משרד האוצר חזק מכל אדם"

שר האוצר התייחס להודעת נגיד בנק ישראל לסיים את תפקידו שנתיים לפני הזמן. "הוא עשה עבודה טובה ולרוב הסכמנו אבל את הגרעון צפינו לפניו והוא לא פורש בגלל זה", הוא הסביר בראיון למהדורה המרכזית של חדשות 10 והתייחס גם לתפקידו בממשלה הבאה: "ייתכן כי אכהן כשר אוצר שוב"

יובל שטייניץ
יובל שטייניץ | צילום: חדשות 10

ביום בו הודיע נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כי יפרוש מתפקיד ביוני הקרוב, שנתיים לפני סיום הקנדציה, נשאלת השאלה האם החלטתו התקבלה בעקבות מערכת היחסים עם משרד האוצר. בראיון למהדורה המרכזית של חדשות 10, דוחה שר האוצר יובל שטייניץ טענות מהסוג הזה, ומבהיר: "משרד האוצר חזק יותר מכל איש כזה או אחר".

(04:14 דקות)

"ברוב המקרים הסכמנו עם פישר", הסביר שטייניץ. "הוא עשה עבודה טובה כנגיד אבל היה ברור שהוא לא יסיים את הקנדציה השנייה שלו", אמר שר האוצר וביטל את הטענות לפיהן פישר התריע על הגרעון הגדול אך לא זכה לשיתוף פעולה כדי למזער אותו: "אנחנו במשרד האוצר הודענו על הגרעון כבר לפני שנה בעקבות ירידה בהכנסות המדינה".

את הביקורת, לפיה הגרעון העצום היה גורם מכריע שהביא לכישלון הליכוד-ביתנו בבחירות, שר האוצר מסיר מעליו. "אני הבאתי תוצאות. החזרתי את אמונם של משקיעים מכל רחבי העולם", הוא טוען.

נגיב בנק ישראל, סטנלי פישר, ושר האוצר, יובל שטייניץ, בוועדת הכספים
נגיב בנק ישראל, סטנלי פישר, ושר האוצר, יובל שטייניץ, בוועדת הכספים | צילום: דוברות הכנסת

בראיון, התייחס שטייניץ גם לאפשרות שימשיך לקדנציה נוספת במשרד האוצר. "זו בהחלט אופציה, אך כרגע לא דנים במינויים ובתיקים עד הרכבת קואליציה", הוא הבהיר.

על גל הפיטורין האחרון במשרדו אמר שטייניץ כי "למשרד יש עניינם פנימים ואין ליצור דרמה". לדבריו, "המשרד חזק ולא משנה מי מפוטר".