כלי טיס ישראלי ביצע ירי לעבר משגרי בלוני תבערה בעזה

משרד הבריאות ברצועה מדווח כי שני צעירים נפצעו בינוני וקל בתקיפה שאירעה ממזרח למחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה. צה"ל אישר כי תקף חוליית משגרי בלונים

חילופי אש ברצועת עזה
חילופי אש ברצועת עזה | צילום: חדשות עשר

כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקף הערב (ראשון) ממזרח לג'באליה בצפון רצועת עזה. על פי משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, שניים נפצעו באורח בינוני וקל בתקיפה. דובר צה"ל אישר כי הותקפה חוליית מחבלים, שהיו עסוקים בשיגור בלוני תבערה לעבר שטח מדינת ישראל מצפון הרצועה.

עוד קודם לכן העביר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מסר לתושבי רצועת עזה ואמר כי "כל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה, גם שם החיים לא יחזרו לשגרה", אמר השר, והוסיף: "ראינו אתמול את היום אולי הכי רגוע מאז ה-30 במרץ". דבריו של ליברמן נאמרו במהלך ביקור שערך במעבר כרם שלום יחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון. "המסר לתושבי עזה: המפתח זה הלחץ שלכם על החמאס", הוסיף.

"גם היום, למרות התבערה והשריפה שראינו, אנו עדיין ממשיכים להעביר מזון ותרופות", אמר ליברמן. "אנו לא יכולים לעשות מעבר לכך. אם היום ומחר ימשך המצב כמו אתמול, ביום שלישי נחזיר את מעבר כרם שלום למתכונת רגילה וגם את מרחבי הדייג", סיכם שר הביטחון. "המפתח הוא אפס בלוני תבערה, חיכוך על הגדר וירי".

מפקדת גדוד חמאס בשכונת זייתון שברצועת עזה - אחרי תקיפת צה
מפקדת גדוד חמאס בשכונת זייתון שברצועת עזה - אחרי תקיפת צה"ל | צילום: דובר צה"ל

אמירותיו של ליברמן הגיעו לאחר שביום שישי האחרון הותקפו כ-60 יעדים ברצועה. זאת, במתקפה נרחבת שבה פתח חיל האוויר לאחר שנורה למוות חייל צה"ל סמל-ראשון אביב לוי על ידי צלפים באזור כיסופים, במהלך ההפגנות השבועיות בגבול הרצועה. הבוקר הגיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט לנקודה שבה נפל לוי וקיים הערכת מצב ושיח מפקדים עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מפקדי החטיבות ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת האוגדה. הרמטכ"ל ציין לחיוב את פעילותם של המפקדים לאורך החודשים האחרונים אל מול האתגרים הבטחונים ופעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס.

אתמול נמסר מדובר צה"ל כי הושמדה מפקדת גדוד חאן יונס של חמאס בדרום הרצועה ובחאן יונס עצמה. מוקדם יותר הושמדה מפקדת גדוד זייתון, בצפון הרצועה. בצה"ל ממקדים מאמצים בפגיעה במפקדות חמאס, במטרה לפגוע בארגון באופן הקשה ביותר.

בתקיפה בחאן יונס הושמדו יכולות פיקוד ושליטה של הגדוד, משרד מפקד הגדוד וכן יכולות ייחודיות בתחום האווירי ובהן מחסן כלי טיס בלתי מאוישים, יכולות הגנה אווירית, תצפיות ומפעל לייצור רכיבים לבניית תשתיות תת קרקעיות. בתקיפה במפקדת גדוד זייתון, הושמדו יכולות במפקדה בהן מחסני אמצעי לחימה, מחסני ציוד ללחימה, מתחמי אימונים, עמדות תצפית, חמ"ל הגדוד, חדרי פיקוד ושליטה, משרד מפקד הגדוד ותשתיות נוספות.