נתניהו חושף את רישומי השיחות: דיברתי עם אדלסון כמאה פעמים בשלוש שנים

לאחר שבית המשפט העליון קבע, בעקבות עתירת חדשות 10 ורביב דרוקר, כי על רה"מ לחשוף את רישומי שיחותיו עם בכירי "ישראל היום", פרסם נתניהו את הנתונים, הנכונים לשנים 2015-2012. בניגוד לפס"ד, מועדי השיחות לא פורסמו

שלדון אדלסון וראש הממשלה בנימין נתניהו
שלדון אדלסון וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף היום (חמישי) את נתוני שיחותיו עם בכירי "ישראל היום", בעקבות פסיקת בית המשפט העליון שניתנה בתגובה לעתירת חדשות 10 ורביב דרוקר.

"לאחרונה בחר 'העיתונאי מטעם' רביב דרוקר להגיש נגדי תביעה בדרישה לחשוף את שיחותיי עם חברי שלדון אדלסון ועם עורך ״ישראל היום״ לשעבר, עמוס רגב", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "כפי שהבהרתי, אין לי מה להסתיר", ציין, והוסיף כי בין 2015-2012 שוחח עם הבעלים של "ישראל היום" שלדון אדלסון כ-120 פעמים, ועם עמוס רגב, עורך העיתון, כ-230 פעמים.

 

>> לכתבות נוספות בנושא

ביום מסירת רישומי השיחות: נתניהו הגיש בקשה לדיון נוסף

רה"מ ידע שהסיכוי לדיון נוסף קטן - לכן היועמ"ש סירב לייצגו

"אדלסון הוא חבר קרוב שלי זה כשלושים שנה ואני שמח לשוחח איתו מעת לעת", ציין, ואמר כי בשלוש שנים שלגביהן חשף את הנתונים, "עמוס רגב ערך את עיתון ישראל היום, העיתון הנקרא ביותר בישראל שמייצג את הקו הלאומי-שמרני בישראל.

עוד הוסיף נתניהו: "נהגתי לשוחח מעת לעת עם מו״לים ועורכים ראשיים של כלי תקשורת אחרים, כפי שכולם נוהגים". לדבריו, "כל הפוליטיקאים בישראל מדברים עם מו״לים, עורכים ראשיים ועיתונאים בין הפוליטיקה והתקשורת מתקיים שיח קבוע ומתמשך - כך מקובל בדמוקרטיה. אני כמובן מקדיש את רוב זמני לניהול ענייני המדינה, אך מעת לעת, בדרך כלל בשעות הלילה ולאחר סיום יום עבודתי, גם אני משוחח עם אנשי תקשורת. אני מציג בפניהם את העשייה הגדולה שאנחנו מובילים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל - ומציע להם להביא את הדברים לפרסום".

"אני מתנגד עקרונית לחשיפת השיחות שמתקיימות בין פוליטיקאים לאנשי תקשורת", הבהיר. "לדעתי ההתערבות הזאת ביחסים המורכבים בין תקשורת לפוליטיקה אינה משרתת את הדמוקרטיה, אלא להיפך. לכן ביקשתי מבג״ץ לקיים דיון נוסף בנושא. אני מקווה שהוא יפסוק הפעם אחרת. בכל מקרה, אין לקבל מצב שבו מקיימים סטנדרט אחד לי וסטנדרט אחר לכל השאר. אם חושפים - חושפים הכול. לכן במקרה שהבג"ץ ידחה את בקשתי, הסטנדרט האחיד יחייב שכל הפוליטיקאים יחשפו את פרטי השיחות שלהם עם אנשי התקשורת".

נציין כי בניגוד לקביעה בפסק הדין, לא פרסם נתניהו את מועדי השיחות. בנוסף, במטרה להוכיח את טענתו, העלה נתניהו קטע ששודר ב"המקור", שבו ענת גורן מלווה את יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שם הוא נראה משוחח עם עורך ב-YNET.

שלדון אדלסון במסיבת עיתונאים במקאו
שלדון אדלסון במסיבת עיתונאים במקאו | צילום: רויטרס

בשבעה באוגוסט קבע בית המשפט העליון כי ראש הממשלה יחוייב לחשוף את מועדי שיחותיו עם בעלי העיתון "ישראל היום" ועם עורכו לשעבר, עמוס רגב, וכמה זמן ארכו השיחות. מדובר בהחלטה שהופכת את הקביעה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי בירושלים בשנה שעברה, בתקופה בה כיהן רה"מ גם כשר התקשורת.

העתירה הקודמת, שהוגשה גם כן על ידי רביב דרוקר וחדשות 10, נדחתה בנימוק של פגיעה בפרטיות. בפסק הדין הקודם נכתב כי "שני האישים אליהם מתייחסת הבקשה הם חברים אישיים של ראש הממשלה, ששיחותיו עמם הן שיחות פרטיות שאינן קשורות לעבודתו המיניסטריאלית של ראש הממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנאומו בכנס התמיכה של הליכוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנאומו בכנס התמיכה של הליכוד | צילום: AFP

בעלי ערוץ 10 לן בלווטניק נתן עדות בתיק המתנות

בתוך כך, בכירי מערכת אכיפת החוק, ראש אגף החקירות והמודיעין מני יצחקי ופרקליטת מיסוי וכלכלה במחוז ת"א ליאת בן ארי, נמצאים ברגעים אלה בחיקור דין של המילארדר ומבעלי ערוץ 10 לן בלווטניק. הדבר מראה על החשיבות שרואים בפרקליטות לעדותו של בלווטניק.

עדותו של בלווטניק שופכת אור על המגעים בין נתניהו לבין איש העסקים ארנון מילצ'ן במסגרת תיק המתנות (תיק 1,000). נציין כי עדותו של בלווטניק התאפשרה בעקבות עדותו של ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה ארי הרו.