בסביבת ליברמן מבהירים: לחץ על חמאס לא יוביל להחזרת גופות החיילים

גורמים המקורבים לשר הביטחון טענו כי מי שרוצה עסקה יצטרך להכנע לתנאים של חמאס או לכבוש את עזה – ואין סיכוי לשניהם. ההתפטרות של מתאם השבויים והנעדרים ליאור לוטן החריפה את הטון של מאבק המשפחות במערכת הביטחון. נתניהו, שצרוב מטראומת עסקת שליט, לא מוכן לשמוע על שחרור מחבלים תמורת גופות • פרשנות

לאה ושמחה גולדין במסיבת עיתונאים

"יש לנו שר ביטחון חלש ופחדן", כך אמרו היום (ראשון) בני משפחתו של חלל צה"ל הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה במסיבת עיתונאים שקיימו.

הדברים החריפים האלה באים בתגובה לדברי שר הביטחון אביגדור ליברמן כי אסור לחזור על הטעויות של עסקת שליט ולשחרר מחבלים ולאחר התפטרותו של מתאם השבויים והנעדרים ליאור לוטן שגרמה למשפחות להרגיש שנטשו אותן.

לכתבות נוספות בחדשות 10:

משפחת גולדין: "יש לנו שר ביטחון חלש ופחדן; על נתניהו למנות מיד מתאם חדש לשבויים"

פרשת הצוללות: "עדות גנור נתמכת בראיות רבות ומסבכת מעורבים נוספים"

עונשי מאסר לבני משפחתו של המחבל שרצח שלושה בחלמיש

שר הביטחון מצהיר שהוא לא רוצה להתווכח עם המשפחות, אבל בסביבתו אומרים הערב כי מי שרוצה עסקה להחזרת גופות החיילים צריך אחת משתיים: או להכנע לדרישות חמאס, או לכבוש את עזה. ושני הדברים לא עומדים על הפרק. בניגוד לעמדת נתניהו, ליברמן רוצה לאמץ את מסקנות ועדת שמגר שגם קבעה קריטריונים ברורים לעסקאות שבויים וגם ממליצה ששר הביטחון יוביל את הטיפול בנושא ולא ראש הממשלה, אך נתניהו מתנגד לכך.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה
שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה | צילום: חגי פריד

יש לציין כי משפחת גולדין לא מבקשת שחרור מחבלים תמורת השבת בנם, אלא מצפה מהממשלה להפעיל מנופי לחץ נגד אסירי חמאס. לדברי לאה גולדין דרישותיהם הן ליישם את החלטות הקבינט שהתקבלו בינואר האחרון: "לא להחזיר גופות מחבלי חמאס, להפסיק מיידית את כל ביקורי המשפחות בכלא ואת תנאי הדלוקס שלהם זוכים אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל".

המתווך המתפטר ליאור לוטן האמין שאפשר לגשר על הפער בין עמדות חמאס לישראל אבל נתניהו וליברמן, עם הטראומה של עסקת שליט, לא מוכנים כרגע לפשרות. לישראל יש עוד אופציה: להגביר את הלחץ על חמאס דרך הקשחת התנאים לאסירים - את המהלך הזה אין כרגע מי שיוביל בממשלה.