המשבר בירדן: גרסת המאבטח - "התוקף גילה שאני ישראלי, הוציא מברג והחל לדקור"

המלך עבדאללה דורש מנתניהו להעמיד לדין את המאבטח היורה. למרות שבתקשורת הירנית נשמעים קולות כי ייתכן ומדובר באירוע פלילי, המאבטח סיפר כי נדקר במברג בגלל שהפועל שהגיע לביתו גילה שהוא מישראל. בינתיים, השגרירה הישראלית לא תחזור לעמאן עד לרגיעה מדינית וביטחונית מוחלטת • בידיעה: העיתונאי הגרמני, טורה שרודר, מדווח לחדשות 10 מירדן

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המאבטח זיו שהותקף בשגרירות ישראל בירדן והשגרירה עינת שלאין
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המאבטח זיו מויאל שהותקף בשגרירות ישראל בירדן. ספטמבר 2019 | צילום: חיים צח, לע"מ

בזמן שבירדן מבקשים למצות את הדין עם המאבטח הישראלי, הערב (חמישי) טוען איש הביטחון זיו כי "הירי היה המוצא האחרון שלי".

בירדן מבקשים מישראל למצות את הדין עם איש הביטחון, וכך גם מסר היום המלך עבדאללה לראש הממשלה נתניהו. למרות שיש אמון לגרסתו של המאבטח, המלך הירדני חייב לבצע משפט בשביל הרחוב והציבור הירדני. בנוסף לכך, צוות השגרירות והשגרירה הישראלית לא יוחזרו עד אשר יינקטו צעדים נגד המאבטח.

 

 

 

"הציבור בירדן זועם והוא אף כעס יותר לאחר שראה את התמונות בישראל על כך שקיבלו את המאבטח כגיבור", כך מדווח הערב העיתונאי הגרמני, טורה שרודר, לחדשות 10.

"אנשים רבים עדיין מאמינים שהוא ירה בהם ללא סיבה מוצדקת, הם מאמינים שמדובר ברצח. הדברים החמירו היום כשמלך ירדן חזר לארצו ובתום ישיבת חירום, נסע למשפחה האבלה", דיווח העיתונאי והוסיף כי "נאמר שלפני חקירה לא יתקיימו כל מגעים דיפלומטיים עם ישראל".

 

>> התקרית בשגרירות בירדן - כתבות נוספות:

בעקבות חזרת המאבטח הישראלי לארץ: מהומה בפרלמנט הירדני

"רוצח, ציוני בזוי": הסתה ברשת נגד המאבטח הישראלי שהותקף בירדן

"כמו כדור שלג": הופתע לגלות שתמונותיו הופצו כמאבטח מהשגרירות

שגרירות ישראל בירדן
שגרירות ישראל בירדן | צילום: Twitter

הערב סיפר המאבטח הישראלי כי תקרית הירי התרחשה לאחר שבעל הבית ופועל הגיעו לדירתו. ע"פ גרסתו הפועל אינו יודע שמדובר בבית של אדם ישראלי, הוא מתחיל לתחקר את המאבטח ואז מבין שהוא אכן מישראל.

הפועל יוצא עם מברג ומתחיל פשוט לדקור את המאבטח, מה שמוביל מצדו לשליפת אקדח, לירי ולהרג - גם של בעל הדירה. כך שלא מדובר בוויכוח על כסף או באירוע על רקע פלילי, אלא אך ורק אירוע לאומני.

מקורבי משפחתו של המאבטח תומכים בגרסתו ואמרים כי "אם זיו ירה - זה היה המוצא האחרון". הם כמובן דוחים את הדרישה להעמיד אותו לדין וטוענים כי הוא פועל תמיד ע"פ ההנחיות, וכך גם היה במהלך שירותו הצבאי. מכיוון ומדובר בסוגייה נפיצה ורגישה, קרובי משפחתו של איש הביטחון אינם מדברים עם התקשורת.