ראש ממשלת הונגריה: "חטאנו כשלא הגנו על היהודים בשואה"

ויקטור אורבן אמר בתום פגישתו עם נתניהו בבודפשט כי "יש לנו אפס סובלנות לאנטישמיות", והביע חרטה על מאורעות העבר במדינתו. נתניהו: "הונגריה היא בחזית המדינות שמתנגדות לאנטישמיות". הדברים מגיעים על רקע הטענות כי הקמפיין של אורבן נגד איש עסקים יהודי נגוע בשנאת יהודים

ראש הממשלה נתניהו לצד מקבילו ההונגרי ויקטור אורבן, בעת ביקורו בבודפשט
ראש הממשלה נתניהו לצד מקבילו ההונגרי ויקטור אורבן, בעת ביקורו בבודפשט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם מקבילו ההונגרי ויקטור אורבן בבודפשט. "הבהרתי לנתניהו שלממשלתנו יש אפס סובלנות לאנטישמיות", אמר אורבן בתום הפגישה, על רקע הטענות לכך שקמפיין הממשלה נגד איש העסקים היהודי ג'ורג' סורוס נגוע בשנאת יהודים.

"יש מיעוט יהודי בהונגריה והבהרתי לנתניהו שהביטחון שלהם יישמר על ידי הממשלה", הוסיף אורבן. "ממשלתנו ביצעה טעות וחטא בהיסטוריה כשלא הגנה על המיעוט היהודי בשואה ושיתפה פעולה עם הנאצים. אני מבהיר: זאת המחויבות שלנו. בעבר לא מילאנו אותה וזה היה חטא. הבהרתי לראש הממשלה שזה משהו שלא יחזור לעולם".

 

>> עוד כתבות בנושא:

על רקע סערת סורוס: נתניהו נפגש עם ראש ממשלת הונגריה

סערת האנטישמיות בהונגריה: הממשלה תוריד את הקמפיין בעוד שלושה ימים

יהודי הונגריה תוקפים את תגובת נתניהו נגד סורוס: "חשים בושה מהתנהלותו"

"שוחחתי עם ראש הממשלה על הדאגות לקהילה היהודית כאן והוא הרגיע אותי והבטיח לי שיטפל באותן דאגות", אמר ראש הממשלה נתניהו בתורו. "אני רוצה להודות לך שעמדת לצד ישראל שוב ושוב. אנחנו מעריכים את זה לא כי אתה עומד לצדנו, אלא כי אתה עומד לצד האמת".

נתניהו התייחס לביקורו בצרפת, ואמר: "מקרון, שאותו ביקרתי שלשום, אמר משהו חשוב - 'יש אנטישמיות חדשה שמתבטאת באנטי ציוניות ודה -לגיטימציה של המדינה היהודית היחידה'. בדרכים רבות הונגריה היא בחזית המדינות שמתנגדות למדיניות האנטישמיות הללו. אני מודה על כך וגם אזרחי ישראל מודים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס קבלת פנים רשמית בפרלמנט ההונגרי
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס קבלת פנים רשמית בפרלמנט ההונגרי | צילום: חיים צח / לע"מ

נתניהו ורעייתו התקבלו הבוקר בטקס בבניין הפרלמנט ההונגרי, שבו גם ערכו סיור. במהלך הביקור ייחתמו הסכם בילטרלי בין המדינות בתחום התרבות והצהרת כוונות לשיתוף פעולה בתחום החדשנות הטכנולוגית. עם סיום הפגישות בין שליחי המדינות, נתניהו ואורבן יישאו הצהרות.

הקהילה היהודית במדינה ראתה את הפוסטרים המציגים את סורוס באור שלילי, שחלקם הודבקו ברכבת התחתית כשהנוסעים מוזמנים לדרוך על פרצופו - כאנשטימיים "ודומים לתקופה הנאצית". נתניהו ספג ביקורת מצד הקהילה על כך שלא גינה את ההתקפה על סורוס. יחד עם זאת, ממשלת הונגריה הודיעה שתפסיק את הקמפיין לפני תחילת הביקור.