פעיל ימין בעמונה: "אנחנו מוקיעים את יידוי האבנים לעבר השוטרים"

המשטרה קראה הבוקר לתושבי עמונה להתפנות בהסכמה, אך התושבים מנגד מתבצרים בבתיהם ומתכוונים להקשות על כוחות הביטחון. עדי תושבת המאחז שחוותה לפני כעשור את הפינוי הקודם: "אירוע טראומתי, מקווה שהפעם הפינוי יהיה שונה"

כוחות הביטחון רגע לפני פינוי מאחז עמונה
כוחות הביטחון רגע לפני פינוי מאחז עמונה | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

החל פינוי עמונה: יותר מעשור לאחר הפינוי הקודם של עמונה, תושבי המאחז מבקשים להעביר מסר לממשלה ולבג"ץ שלא ניתן לפנות בקלות יישובים ביהודה ושומרון. התושבים נערכים לפינוי אקטיבי שיימשך שעות, אך לא מאמינים כי הפינוי ייעצר.

בשעות הבוקר קראו כוחות הביטחון לתושבי עמונה להתפנות בהסכמה ללא צורך בכניסה של שוטרים. אימהות רבות ניסו לעזוב את המאחז יחד עם ילדיהם, אך הציר היחידי שמאפשר גישה לכלי רכב נחסם הבוקר וכעת מחכים התושבים לפתיחתו מחדש.

>> לכתבות נוספות בחדשות 10:

פינוי עמונה: השוטרים מתקרבים למאחז, פעילים יידו אבנים

שרים וח"כים מגיבים לפינוי: בנט - "תושבי עמונה גיבורים"

"לא מתפנים מרצון": מטה עמונה בתדריך אחרון לתושבים

עדי, תושבת המאחז סיפרה בריאיון לחדשות 10 כי הפעילים שמתבצרים בביתה הגיעו לתמוך בתושבים, "אנחנו נגד אלימות, לא נרים יד על חייל או שוטר", כך עדי, "אבא שלי שירת בקבע ואנחנו מתגייסים ועושים שירות לאומי". עדי נולדה וגדלה בעמונה וכשהייתה בכיתה ג' חוותה את הפינוי הקודם שאירע בשנת 2006, "זה היה אירוע טראומתי", היא שיחזרה, "השוטרים היו אלימים, אבל לא הייתה אלימות מצד המתיישבים. אני מקווה שהם יילמדו לקחים וזה יהיה שונה הפעם".

פעיל ימין תושב ירושלים שהגיע להפגין במקום אמר כי הפעילים מתנגדים לאלימות ומוקיעים את יידוי האבנים לעבר השוטרים, "לא היה אחד ששמעתי שאמר שהוא ירים יד על שוטר או ייפגע בו. אני מתכוון להתנגד לפינוי על ידי זה שנאמר לשוטרים אלא לעשות זאת. אני לא אזוז, מי שירצה לפנות אותי ייאלץ להרים אותי".

צפו: כך מסתתרים תושבים בעמונה מפני כוחות הביטחון

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_karavan010217_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_arso25m2' duration='110'']

בית במאחז עמונה רגע לפני הפינוי
בית במאחז עמונה רגע לפני הפינוי | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

כוחות הביטחון הגיעו למאחז כאשר הם לא מצויידים בקסדות ואמצעי הגנה, מתוך כוונה לעימות מינימלי עם התושבים. בשעה זו השוטרים לא נתקלים בהתנגדות מעבר לקריאות ועיקר התבצרות הפעילים מתרחשת בתוך בית הכנסת של עמונה.

המשטרה אמרה כי היא מצפה ממשפחות המאחז לשמור על החוק, והיא מעריכה כי הפינוי ייארך מספר שעות. "בשעה זו כוחות משטרת ישראל נאספים בפאתי היישוב עמונה ונערכים להתחלת הפינוי. משטרת ישראל המשיכה לאורך כל הלילה והבוקר בהידברות רציפה עם המתיישבים והנהגתם במטרה להמשיך ולקדם פינוי בהסכמה על פי התחייבותם לבג"ץ", מסרה המשטרה על הפינוי, "משטרת ישראל תחתור לביצוע הפינוי ללא הפעלת כח כנהוג, ככל שלא תופעל אלימות נגד שוטרים".