גורמים בימין: נתניהו עוצר תכניות בנייה ביהודה ושומרון

למרות שראש הממשלה הכריז ביחד עם שר הביטחון על בנייה של 2,500 יחידות דיור ביו"ש, בימין טוענים שהוא לא עושה מספיק. "הפרסומים לגבי הבניה הם 'ישראבלוף' כי רוב הבניה עדיין תקועה", כך אמר השר אורי אריאל. בינתיים התברר שהתוכנית להעתקת עמונה למיקום אחר על ההר - ככל הנראה נכשלה

פועל באתר בנייה בשכונת הר חומה במזרח ירושלים
פועל באתר בנייה בשכונת הר חומה במזרח ירושלים | צילום: רויטרס

ראש הממשלה ושר הביטחון הודיעו היום (שלישי) על בנייה של אלפי יחידות דיור בשטחים, אבל בימין דווקא מעבירים ביקורת.

לטענת גורמים בימין, אף על פי שניתן אישור ל-2,500 יחידות, נתניהו עצר באותו הזמן אישור לתוכנית של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון.

>> לכתבות נוספות בחדשות 10:

בכירים במשטרה: "חוקרים פרטיים אספו מידע על מעורבים בחקירת נתניהו"

"הם עקרו את הציפורניים שלי": הישראלי שנכלא במדינה עוינת בשיחה עם אביו

הון-שלטון-רדיו: בכיר בתחנת "קול ברמה" מספר כיצד נסחט ע"י מקורב לדרעי

נתניהו לא העביר לאישור בניה של יחידות בשכונת גבעת המטוס שבמזרח ירושלים, זאת על אף שיכול היה לעשות זאת. השר אורי אריאל (הבית היהודי) התייחס לנושא בחדשות 10 ואמר: "הפרסומים לגבי הבניה הם 'ישראבלוף' כי רוב הבניה עדיין תקועה.

אביחי בוארון, יו
אביחי בוארון, יו"ר מטה המאבק נגד פינוי עמונה | צילום: חדשות 10

גם המתווה להעתקת המאחז עמונה לחלקות הסמוכות קרס אתמול. ראשי המאבק הגיעו לישיבת סיעת "הבית היהודי" בדרישה לחוקק את חוק ההסדרה, אבל נאמר להם כי הדבר אינו אפשרי. הגיבוי המוחלט שקיבלו בסיבוב הקודם של המאבק התחלף בכתף קרה.

יו"ר מטה עמונה, אביחי בוארון, דרש מבכירי המפלגה להפיל את הממשלה אם המאחז יפונה. "אתם אחראים עלינו. הבית היהודי לא יכול לשבת בממשלה לאומית שמוחקת ישוב", אמר בוארון. "חוק ההסדרה יעבור, אבל לא הוא רלוונטי לעמונה בגלל המרכיב הרטרואקטיבי", ענה לו בנט. והוסיף: "בשום מצב אסור שתגיעו לאלימות".

באותו עניין, היום, לראשונה בהיסטוריית היחסים בין ישראל לארה"ב, הבית הלבן לא גינה את החלטת הממשלה לבנות ביו"ש. דובר הבית הלבן, שנשאל על העניין, אמר שטראמפ יפגש עם נתניהו ושם ידונו במכלול הנושאים.