מתווה עמונה: כל משפחה תקבל כמיליון שקלים פיצוי כספי על "שיקום חייה"

מתשובה שלילית, עברו היום תושבי המאחז עמונה לאישור מתווה הפינוי שלהם, שהושג בהתערבות אישית של ראש הממשלה נתניהו. העלות הכוללת של המתווה החדש תעמוד על סכום של כ-140 מיליון שקלים, כאשר כל משפחה צפויה לקבל מיליון שקלים כפיצויים. גורם משפטי בכיר טוען כי "יש פער בין המתווה שהוצג לתושבי עמונה לבין מה שהיועמ"ש סבור שראוי"

המאחז עמונה שליד ההתנחלות עפרה
המאחז עמונה שליד ההתנחלות עפרה | צילום: רויטרס

לאחר שתושבי עמונה הסכימו למתווה שהוצע להם ע"י ראש הממשלה, נחשף הערב (ראשון) כי כל משפחה שתתפנה תקבל פיצוי של כמיליון שקלים. התושבים הסכימו לפינוי שקט ורוב המשפחות יקבלו העתקה לחלקה סמוכה.

 

מדובר ב-24 משפחות, כאשר כל אחת מהן תקבל רבע דונם - 6 דונם בסך הכל. אם הפלסטינים יוכיחו בעלות על החלקה החדשה, המשפחות יצטרכו להתפנות. היועץ המשפטי לממשלה הסכים להגן על המתווה בבג"ץ במידת הצורך, אבל מאוחר יותר אמר גורם משפטי בכיר: "יש פער בין המתווה שהוצג לתושבי עמונה לבין מה שהיועמ"ש סבור שראוי". כעת נבדק אם ניתן לגשר על הפער.

לכתבות נוספות בנושא משבר עמונה:

ראש הממשלה: "יכול רק לקוות שתושבי עמונה יקבלו את המתווה"

תיעוד: פעילי ימין מתגודדים בעמונה סביב רכבו של יואב גלנט

מתכוננים לפינוי עמונה: "לא נרביץ לאף אחד - רק רוצים להילחם על הבית"

תושבי עמונה ופעילי ימין מתכוננים לפינוי המאחז שבשומרון
תושבי עמונה ופעילי ימין מתכוננים לפינוי המאחז שבשומרון | צילום: רויטרס

כאמור, בתום דיון ארוך הודיעו היום תושבי המאחז עמונה על הסכמתם למתווה הפינוי מרצון: 45 מהתושבים הצביעו בעד המתווה החדש, 29 התנגדו ועוד שניים נמנעו. הממשלה אישרה את המתווה, כולל התקציב שהוקצה לו, שהצריך קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.

המתווה שהוצע התקבל לאחר פגישה בין נתניהו, בנט וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. המתווה החדש יכלול פתרון ל-24 משפחות (במקום ה-12 שנכללו במתווה הפשרה הקודם), וכן מינוי פרוייקטור לקידום פתרון משפטי שיאפשר את ההעתקה.

תושבי המאחז נימקו את החלטתם להשהות המאבק, בשל ההחלטה "לתת צ'אנס להצעה לבנות את בתינו ואת חיינו בעמונה", כהגדרתם. עם זאת הודיעו התושבים כי הסכמתם תלויה בכך שהמדינה אכן תעמוד בהתחייבותה בהתאם למתווה החדש.