מתכוננים לפינוי עמונה: "לא נרביץ לאף אחד – רק רוצים להילחם על הבית"

בצה"ל מאשרים כי 12 חיילים מגדוד צבר של חטיבת גבעתי החליטו לעזוב מיוזמתם בשל הפינוי וחזרו בהם. מאות עשו במאחז את השבת ומאות נוספים עושים את דרכם כדי להיאבק בכוחות הביטחון

תושבי עמונה ופעילי ימין מתכוננים לפינוי המאחז שבשומרון
תושבי עמונה ופעילי ימין מתכוננים לפינוי המאחז שבשומרון | צילום: רויטרס

40 המשפחות בעמונה מבינות כי הפינוי הוא רק שאלה של ימים אחדים. יחד עם זאת ישנם כעת מגעים לדחות את הפינוי, נתניהו מוכן לעשות הכל כדי להימנע ממראות של פינוי אך זה לא בידיו וככל הנראה לא יצליח לדחות זאת.

בצה"ל מאשרים כי 12 חיילים מגדוד צבר של חטיבת גבעתי החליטו לעזוב מיוזמתם מוצב באזור רמאללה בשל הפינוי המתקרב של עמונה. מפקדים עד דרגת המג״ד ניסו להסביר להם את השלכות האירוע, כמו גם את תפקידם באירוע - לחסום צירים ולא לעסוק בפינוי עצמו. כל החיילים חזרו בהם, טענו שהבינו את טעותם וחזרו לפעילות.

מאות בני נוער עשו במאחז את השבת ומאות נוספים עושים את דרכם כדי להיאבק בכוחות הביטחון. הפינוי צפוי להימשך שעות ארוכות, כאשר המשטרה היא זו שתפנה את היישוב וצה"ל יפקח על הפינוי.

לכתבות נוספות בחדשות 10:

השר אריאל ב"מטה המרכזי": "ממשל טראמפ משדר הרבה יותר ימינה מראש הממשלה"

פרסום ראשון: הרשויות המקומיות מאיימות בשביתה עקב הקיצוץ בתקציב

המגזר סוער: הוויכוח על מלחמת האזרחים בסוריה מפצל את ערביי ישראל

תושבי עמונה ופעילי ימין מתכוננים לפינוי המאחז שבשומרון
תושבי עמונה ופעילי ימין מתכוננים לפינוי המאחז שבשומרון | צילום: רויטרס

בישוב עצמו ישנה אווירה של מסיבה - כולם רוקדים ומנסים להתגבש ביחד לקראת המאבק בכוחות הביטחון. "אנו לא מתכוונים להרביץ לאף אחד - רק להילחם על הבית", אמרה נערה בת 14 תושבת המקום.

אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי הממשלה בחנה את כל החלופות ולא נותרה ברירה אלא להוציא לפועל את הפינוי המתוכנן. "תושבי עמונה היקרים, לבי עמכם", אמר רה"מ, "אני קורא לכולם לנהוג באחריות: לא לפגוע בשום אופן בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון. אלה הבנים שלנו, הם בבת עינינו, הם יקרים לכולנו, הם שומרים על כולנו. אין שום מקום לאלימות", הוא מסר.