תאונה קטלנית בבסיס רמון: טייס נהרג לאחר שמטוס F-16 עלה באש

רס"ן אוהד כהן נוב, סגן מפקד טייסת, נהרג לאחר שמטוס קרב מסוג סופה עלה באש בזמן נחיתה בבסיס חיל האוויר בדרום, אחרי ששב מתקיפות ברצועה. הנווט ששהה איתו במטוס נפצע באורח קל, נבדק בבית חולים ושוחרר. מחקירה ראשונית עולה כי השניים נטשו את מטוס הסופה במהלך הנחיתה, אך הקצין לא הצליח לשרוד את הנטישה

רב-סרן אוהד כהן נוב ז"ל שנהרג במהלך ניסיון נחיתה בבסיס רמון
רב סרן אוהד כהן נוב ז"ל שנהרג במהלך ניסיון נחיתה בבסיס רמון | צילום: דו"צ

טרגדיה בדרום. טייס צה"ל נהרג היום (רביעי) בתאונה קטלנית בבסיס רמון לאחר שמטוס F-16 מסוג סופה בו שהה עלה באש בזמן נחיתה לאחר תקיפות שביצע ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי הטייס שנהרג הוא אוהד כהן נוב, סגן מפקד טייסת בן 34, נשוי, אב לילדה ואשתו מצפה לתינוק נוסף. הנווט שהיה עמו נפצע באורח קל בתאונה, פונה לבית החולים שיבא שבתל השומר ושוחרר לאחר בדיקות.

מחקירה ראשונית עולה כי הטייס והנווט נטשו את המטוס במהלך הנחיתה, כאשר הראשון לא הצליח לשרוד את הנטישה. הנווט פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים שיבא שבתל השומר. מפקד חיל האוויר, אמיר אשל, מינה ועדת חקירה לבירור מקיף יותר של נסיבות התאונה. הודעה נמסרה למשפחת הקצין ההרוג.

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

פרסום ראשון: אדם נעצר בחשד כי רצה לרצוח את נתניהו

ארה"ב נגד ישראל: משרד החוץ האמריקני במכתב גינוי חריף נגד הבנייה בשבות רחל

תיעוד: חסידים משתכרים ומתפרעים בטיסות לאומן תוך סיכון המטוס

התרסקות מטוס F16A בבסיס רמון
התרסקות מטוס F16A בבסיס רמון | צילום: ללא קרדיט
רב-סרן אוהד כהן נוב ז
רב-סרן אוהד כהן נוב ז"ל שנהרג במהלך ניסיון נחיתה בבסיס רמון | צילום: דו"צ

לפני כשלושה חודשים נהרגו סמל שלמה רינדנאו (20) חייל בודד מארה"ב, וסמ"ר חוסאם טאפש (24) מבית ג'אן, בתאונה טרגית שהתרחשה בכניסה למוצב בחרמון, סמוך למג'דל שמס, כאשר רימון שהחזיק טאפש התפוצץ.

לפני כשבוע וחצי פרסם צה"ל את מסקנות תחקיר האירוע, כאשר המסקנה העיקרית היא שהרימון התפוצץ לאחר שטפאש, נהג הרכב הצבאי, שיחק בו - ולא כתוצאה מתגרה בין החיילים כפי שנטען בתחילה.

מפקד גדוד 601 בהנדסה שבו שירתו החיילים, סא"ל זיו נמני, קיבל נזיפה מהרמטכ"ל. עוד הוחלט כי מפקד הפלוגה יושעה מתפקידי פיקוד למשך שלוש שנים. גם מפקד המחלקה ננזף על השארת הרימון בג'יפ, ולא בבונקר התחמושת כנדרש. רא"ל אייזנקוט הורה למפקדי צה"ל להפיץ את מסקנות התחקיר לכל החיילים בשבועיים הקרובים.