תיעוד: החשוד ברצח בדומא לצד היעד מס' 1 של השב"כ

רגע לפני שחקירת הצתת בית משפחת דוואבשה תוביל לכתב אישום בגין רצח שלושת בני המשפחה, נחשף תיעוד חדשות 10 בו נראה הנאשם המרכזי לצדו של העציר המנהלי מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא. במקביל, אבי החתן מ"חתונת השנאה" קבל על מעצר בנו: "אכיפה סלקטיבית"

החשוד המרכזי בהצתה בדומא לצד מאיר אטינגר
החשוד המרכזי בהצתה בדומא לצד מאיר אטינגר | צילום: חדשות 10

חקירת פרשת דומא מתקרבת ליישורת האחרונה והערב (רביעי) נחשף קשר בין החשוד המרכזי ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה לפעיל הימין והיעד מספר 1 של השב"כ, מאיר אטינגר. בתיעוד של חדשות 10 נראים השניים זה לצד זה לפני מעצרו לפני כחודש של החשוד המרכזי בהצתה שאירעה ביולי האחרון.

היום הוגשו הצהרות תובע נגד שניים מהחשודים בפרשה ובתחילת השבוע הבא צפויים להיות מוגשים כתבי אישום, כאשר לפחות זה שנגד החשוד המרכזי יהיה בגין רצח. במסגרת הצהרת התובע, אפשר בית המשפט להאריך את מעצרם של השניים בחמישה ימים נוספים, שבמהלכם תגיש הפרקליטות את כתבי אישום.

במקביל, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, העביר היום את התייחסותו לטענות לעינויים כלפי החשודים העצורים. "מצב החשודים בפיגוע בכפר דומא תקין ויש פער משמעותי בין טענות ששמענו ישירות מפיהם לבין חלק ממה שנטען בשמם בפומבי", כתב נזרי לעורכי דינם של החשודים אחרי שנפגש עמם בסוף השבוע. לדבריו, מטרת הביקור הייתה "לעמוד אחר התנאים שבהם מוחזקים העצורים, ולשמוע תלונות ישירות מפיהם בהתאם לסמכויות".

בתוך כך, היום חלה התפתחות בפרשת "חתונת השנאה" שנחשפה בחדשות 10, בה תועדו החוגגים כשהם רוקדים עם כלי נשק ואחד מהם אף דוקר את תמונתו של הפעוט עלי דוואבשה שנרצח בהצתה בדומא. בית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר שלושה מהצעירים, בהם החתן, יקיר אשבל, שנעצרו אתמול במסגרת החקירה. העצור הרביעי, חייל, נחקר במצ"ח וטרם שוחרר.

אביו של אשבל שוחח עם חדשות 10 והדגיש בשנית כי לא היה מודע לאירועים שתועדו. "לא שמנו לב למה שקורה ומתרחש. אני, בכל אופן, כששמעתי, מאוד כעסתי. אמרתי שאם הייתי יודע, הייתי מפסיק את זה מיד", הוא אמר. עם זאת, הוא הוסיף וטען כי מערכת אכיפת החוק פועלת באופן סלקטיבי וכי משפחתו נענשה מספיק בפרסום הפרשה. "אני לשומע שעצרו אף ערבי בשמחות שלהם, ששם באופן חופשי יורים גם כן. אני חושב שכבר העונש הגדול שקיבלנו וגם הוא וכל השמחה שנהרסה, אני חושב שזה עונש כבד מספיק", הוא ציין.