רגיעה בפעילות "הטרור היהודי": לא בוצעה אף פעולת "תג מחיר" מאז ההצתה בדומא

דוח שמפרסם השב"כ חושף כי מלבד הצתה אחת בימים שלאחר פיגוע ההצתה שאירע בסוף יולי, לא בוצעו מאז פעולות "תג מחיר" נוספות נגד פלסטינים. הסיבה העיקרית לנתון זה היא גל הצווים המנהליים שהוציא השב"כ לפעילי ימין קיצוני והרחקת עשרות מהם משטחי יהודה ושומרון. מציתי בית משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני עדיין לא נעצרו

זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי
זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי | צילום: רויטרס

כחודשיים וחצי מאז פיגוע ההצתה בכפר הפלסטיני דומא, השב"כ מפרסם דוח כי במהלך החודש הנוכחי לא בוצעה אף פעולת טרור יהודי. למעשה מלבד הצתה אחת בימים שאחרי הפיגוע, עברו כבר חודשיים וחצי ללא פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים, נתון שלא היה כבר שנים.

אחת הסיבות לנתון זה היא גל הצווים המנהליים שהוציא השב"כ לפעילי ימין קיצוני - ארבעה בסך הכל מאז הפיגוע. בנוסף הוצאו כ-30 הרחקות מנהליות לפעילי ימין משטחי יהודה ושומרון ומירושלים.

צעדים אלה אמנם שנויים במחלוקת, אך הם השיגו את התוצאה הרצויה. המורחקים לא נמצאים בשטחי איו"ש, וגם מבינים שאנשי החטיבה היהודית משגיחים עליהם מקרוב.

מאיר אטינגר בדיון בהארכת מעצרו
מאיר אטינגר בדיון בהארכת מעצרו | צילום: רויטרס

יש להדגיש שהיו לא מעט אירועי אלימות נגד פלסטינים, אבל לא כאלה שמוגדרים כפיגוע - כלומר לא במתווה חשאי, אלא במהלך אירועי חיכוך והפרות סדר.

למרות צעדים אלה, עדיין אין עצורים בהצתת בית משפחת דוואבשה בדומא, פעולה שהובילה למותם של הפעוט עלי דוואבשה בן השנה וחצי ושני הוריו, סעד וריהאם דוואבשה.

זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי
זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי | צילום: רויטרס