הותר לפרסום: פוענח רצח אלכסנדר לבלוביץ' שנהרג בפיגוע האבנים בערב ראש השנה

השב"כ והמשטרה הצליחו לעצור ארבעה צעירים תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים בחשד שביצעו את פיגוע האבנים בערב ראש השנה, בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל. בחקירתם הודו הארבעה שיידו את האבנים על מנת לפגוע בישראלים, אחד מהם הוסיף כי עשה זאת כשהוא עטוף בדגל חמאס

תאונה בירושלים בעקבות ידוי אבנים
תאונה בירושלים בעקבות ידוי אבנים | צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים ובאדיבות המשפחה

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ"ר ירושלים ויחידות משטרה נוספות, עצרו לחקירה ארבעה צעירים בני 16-19, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח י-ם, בחשד למעורבות בפיגוע רצח באמצעות יידוי אבנים, בערב ראש בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל ונפצעו שתי נשים נוספות.

הארבעה: מוחמד סלאח מוחמד אבו כף, וליד פראס מוסטפה אטרש, עבד מחמוד עבד רבו דוויאת וקטין נוסף שפרטיו אסורים לפרסום. מסרו בחקירתם כי יצאו לבצע את מעשי הטרור, דווקא בראש השנה. לשם כך, הם התמקמו כדי יוכלו ליידות אבנים על כלי הרכב החולפים בצורה מיטיבית, ולהבחין בזהותם הישראלית של נהגי הרכב.

עבד דויאת, המפגע שהשליך את האבנים אשר פגעו ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ ז"ל, הוסיף בחקירתו כי יצא לביצוע הפיגוע כשהוא עטוי דגל חמאס. הוא טען כי קיבל את הדגל במסגרת השתתפותו בעצרת "אלאקצא בסכנה" באום אל פחם טרם הפיגוע.

צילום: תקשורת שב"כ

לאחר יידוי אבנים לעבר מס' כלי רכב ,פגעו הארבעה ברכבו של הנרצח, אשר כתוצאה מהפגיעה סטה מנתיבו, התנגש בעץ ובהמשך נפטר כתוצאה מהפגיעה הקטלנית. לאחר שתצפתו על תוצאות הפיגוע, נמלטו החשודים מהמקום. בהמשך הם נפגשו ותיאמו ביניהם גרסאות למקרה שייתפסו.

חקירתם של הארבעה ע"י שירות הביטחון הכללי נמשכת וחומר החקירה בעניינם יועבר לפרקליטות מחוז ירושלים לשם הגשת כתבי אישום.

צילום: תקשורת שב"כ
צילום: תקשורת שב"כ