פיגוע דריסה בשומרון: 3 חיילים נפצעו, המחבל נורה

רכב שעליו לוחית רישוי ישראלית פגע בלוחמים שתגברו את הכוחות באיו"ש והיו בפעילות בכביש 60, סמוך לשילה. שניים נפצעו קשה ואחד באורח קל. הלוחמים ירו לעבר המחבל ופצעו אותו באורח אנוש. הערכה: מדובר ברכב גנוב או שהוסווה כישראלי

זירת פיגוע ירי סמוך ליישוב דולב בבנימין
זירת פיגוע ירי סמוך ליישוב דולב בבנימין | צילום: רויטרס

פיגוע דריסה בבנימין: רכב פלסטיני דרס בצהריים (חמישי) שלושה חיילי צה"ל בצומת סינג'יל בכביש 60, סמוך לשילה. שניים נפצעו באורח קשה ואחר נוסף באורח קל. חבריהם לכוח, שפעל באזור כחלק מתגבור הכוחות לאחר הפיגוע בדומא, ירה בנהג שניסה להימלט מהמקום. הפצועים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים ובינתיים סגרו כוחות הביטחון את הכביש מחשש שהמכונית שבאמצעותה בוצעה הדריסה ממולכדת.

מחקירה ראשונית עולה כי הרכב הגיעה מכיוון ירושלים. באזור הצומת הוא הבחין בקבוצת הישראלים שעומדים בצד הכביש, ביצע פרסה, נסע לעברם ודרס אותם. על הרכב נמצאה לוחית רישוי ישראלית, אולם ההערכה הראשונית היא שמדובר ברכב גנוב או רכב פלסטיני שהוסווה כישראלי. הרכב הדורס התהפך והנהג נורה על ידי כוח צבאי. מדובר בכוח שהגיע לגזרת איו"ש בימים האחרונים כחלק מתגבור האוגדה לאחר הפיגוע בכפר דומא.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו בזירת האירוע טיפול בסיוע כוח רפואה של צה"ל לשלושה פצועים. שניים נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים הדסה עין כרם בבירה, כשהם מורדמים ומונשמים וסובלים מפגיעות ראש וחזה. החייל שנפצע קל פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא סובל מפגיעה בגפיו. המחבל שנפצע אנושות קיבל טיפול רפואי במקום על ידי כוח רפואי של צה"ל לאחר שחולץ מהרכב, ופונה לאחר מכן לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים.

צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית

בעקבות הפיגוע אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ברצוני לשבח את פעולת חיילי צה''ל שהגיבו במהירות וניטרלו את המחבל הדורס, ולאחל החלמה שלמה לפצועים. תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות טרור נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שיבח גם הוא את החיילים. "אני גאה בחיילינו שהגיבו באופן מיידי ופגעו במחבל בפיגוע הקשה בציר 60. אין ולא תהיה לנו שום סבלנות לטרור", אמר ריבלין. "אני מחזק את ידי ראש הממשלה וכל ראשי מערכת הביטחון במאבק הבלתי מתפשר על זכותנו לקיים חיים של שגרה בכל מקום בארץ ישראל. יחד עם כל העם בישראל אני מייחל ומתפלל לבריאותם ושלומם של הפצועים".

מנגד, חמאס בירך על הפיגוע. "זו תגובה טבעית וראויה לפשעיה של ישראל נגד אנשינו וילדינו", נכתב בהודעה שפרסם ארגון הטרור, שהוסיף כי הוא מעודד את הפלסטינים להמשיך בפיגועים ש"רק את שפתם ישראל מבינה".

מפת זירת פיגוע דריסה בשומרון
מפת זירת פיגוע דריסה בשומרון | צילום: חדשות 10

הפיגוע אירע סמוך מאוד לזירה שבה נדקר באפריל האחרון חובש מפיקוד העורף על ידי מחבל פלסטיני. בפיגוע נפצעו שניי חיילים, אחד מהם באורח קשה, כאשר פלסטיני דקר אותם. החייל שנפצע קל, סמ"ר תומר לן, ירה במחבל והרג אותו.

ביום שני האחרון נפצעה צעירה ישראלית בת 27 באורח בינוני מפגיעת בקבוק תבערה שיודה לעבר הרכב שבו ישבה בצומת בית חנינא שבירושלים. היא פונתה בהכרה מלאה לבית החולים כשהיא סובלת 15% כוויות בדרגות א'-ב' בכל חלקי גופה. בעלה של הצעירה הצליח להימלט מהרכב ללא פגע.

הרכב שנשרף כליל, הידרדר ופגע ברכב שבו ישב צעיר נוסף, בן 20. הוא נפגע באורח קל ופונה לבית החולים שערי צדק. חייל כבן 20 פונה גם הוא במצב קל עם כוויות בידיו ולאחר ששאף עשן בעת שניסה לכבות את כלי הרכב הבוער עם מטף.