פיגוע דקירה בשומרון: 2 חיילים נפצעו, אחד מהם באורח קשה

צוות של מגן דוד אדום הוזעק סמוך לצומת שילה שעל כביש 60, בעקבות דיווח על חייל מפיקוד העורף שנפצע באורח קשה מדקירה בצווארו. הוא פונה בסיוע מסוק לבית החולים "שערי צדק", ביחד עם חייל נוסף שנדקר גם כן ומצבו הוגדר קל. המחבל נורה וחוסל ע"י כוח צה"ל

ירת הפיגוע בצומת תפוח
ירת הפיגוע בצומת תפוח | צילום: דוברות מד"א

פיגוע טרור נוסף בשטחים: שני חיילי צה"ל מגדוד תבור של פיקוד העורף נפצעו הבוקר (רביעי), אחד באורח קשה והשני באורח קל, כתוצאה מדקירה סמוך לצומת שילה שבשומרון, על כביש מספר 60. הפצועים פונו מהזירה בסיוע של מסוק לבית החולים "שערי צדק" בירושלים. כוח צה"ל חיסל במקום את המחבל שביצע את הדקירה וכעת נבדק אם מחבלים נוספים היו מעורבים בפיגוע.

האירוע התרחש סמוך לשעה 10:05, אז התקבל דיווח במגן דוד אדום על שני חיילים שנפצעו כתוצאה מדקירה ליד היישוב שילה. אחד מהם נדקר בפלג גופו העליון ונפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. פצוע שני פונה אף הוא לבית החולים בירושלים ומצבו הוגדר קל.

בפיקוד המרכז ערוכים בכוחות מתוגברים בשבוע האחרון בשטחי יו"ש בשל חול המועד וריבוי המטיילים באתרי התיירות באזור. האירוע התרחש סמוך לכפר הפלסטיני תורמוס עיא וסריקות נערכות כעת באזור.

האזור בו נדקר הישראלי בצומת שילה
האזור בו נדקר הישראלי בצומת שילה | צילום: ללא קרדיט

בשבוע שעבר נדקר חייל צה"ל בראשו ובכתפו סמוך למחסום אורנית, גם כן בשומרון. הוא נפצע באורח קל עד בינוני והצליח להשתלט על המחבל.

מיד לאחר הפיגוע נעצרו שישה פלסטינים ששוהים בארץ באופן בלתי חוקי. על פי החשד, הם ניסו לחצות את הגדר ונתקלו בחייל, מ"כ מגדוד צנחנים 101, שניסה לעצור אותם, כשאחד מהם דקר אותו. לאחר התקיפה הצליח לנטרל את התוקפים ולהביא למעצרם.