הצעיר הישראלי שנעדר נמצא בריא ושלם בקרית ארבע: "ביים חטיפה"

לאחר שעות ארוכות של חיפושים באזור חברון, חלחול ובית ענון, נמצא ניב אסרף, הצעיר בן ה-22 שנעדר מאז שעות הצהריים. המשטרה: "הנעדר וחבריו ביימו חטיפה, הדין ימוצה עמם עד תום". הצלה יו"ש: "הוא נעלם בשל רקע רומנטי, מודים לכוחות הביטחון שסייעו באירוע"

ניב אסרף שביים את חטיפתו, בבית המשפט
ניב אסרף שביים את חטיפתו, בבית המשפט | צילום: חדשות 10

החיפושים אחרי ניב אסרף, מוקדם יותר הערב

מעשה הקונדס שמרט עצבים למדינה שלמה: לאחר שעות ארוכות של חיפושים באזור חברון, חלחול ובית ענון, נמצא הלילה (חמישי) ניב אסרף, הצעיר בן ה-22 שנעדר מאז שעות הצהריים. הוא אותר בסמוך לקרית ארבע, בריא ושלם, כאשר היעלמותו, על פי ארגון "הצלה יו"ש", היתה כנראה על רקע רומנטי, בשל שברון לב.

"לאחר פעילות חקירה מאומצת של משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, אותר ניב אסרף בוואדי בתוך קרית ארבע כשברשותו קופסאות שימורים ושק שינה", הודיעה משטרת מחוז ש"י. "ה'נעדר' וחבריו ביימו חטיפה. הרקע למעשה ייחקר וימוצה הדין עד תום. המשטרה רואה את מעשה הקונדס בחומרה, ובזבוז משאבים וטרטור כלל מערכות הביטחון על אירוע כוזב הנו אירוע חמור ביותר, בדגש במציאות בטחונית רגישה זו".

בשעה 16:15 דיווח חברו של הצעיר למשטרה על כך שהרכב בו נסעו סבל מתקר בגלגל, ושבן ה-22 יצא לבית ענון כדי לחפש כלי עבודה, ולא שב כעבור חצי שעה. לאור מקרי חטיפות ופיגועים קודמים, והאיזור הרגיש כל כך מבחינה בטחונית, הוקם במהירות חדר פיקוד וכוחות גדולים של צבא ומשטרה החלו להיכנס לכפרים פלסטיניים סמוכים ולעבור בין בתים בניסיון לאתר את הישראלי.

עם זאת, חקירתו של החבר שנשאר ליד הרכב העלתה סתירות מהותיות, בין היתר מכיוון שכל גלגלי המכונית היו תקינים; במערכת הביטחון חשבו שהרקע להיעלמותו פלילי, הדגישו כי הנחת העבודה היא שהוא חי, ועם זאת, הביעו חשש כבד לחייו בשל העובדה שבית ענון נחשב לאחד ממעוזי חמאס באזור יהודה, וששעות רבות חלפו מאז היעלמותו.

עם זאת, לאחר חצות התברר כי הוא אותר, ודובר צה"ל, מוטי אלמוז, מסר לתקשורת: "כוחות המשטרה והצבא יגיעו אליו בקרוב, החבר שלו ייתן לנו את מיקומו המדויק. צה"ל חוזר לשגרה. הדיווח היה שקרי, ונשלל הכיוון הלאומני".

סטטוס שכתב החייל הנעדר ניב אסרף
סטטוס שכתב החייל הנעדר ניב אסרף | צילום: צילום מסך

פחות מיממה לפני שנעלם, כתב אסרף פוסט בנימה עגומה בדף הפייסבוק שלו. "למה רק שמאבדים משהו, מבינים כמה הוא היה חשוב לכם?... כמה הוא חלק בלתי נפרד מכם.. ובמבט לאחור אתם מבינים שאם חונקים פרח הוא בסוף ימות לכם בין הידיים... אומרים שלומדים מטעויות ומי שאמר את זה צדק, רק הוא שכח לציין שאחרי הטעות מישהו צריך לתת לכם הזדמנות שנייה".

בארגון הצלה יו"ש מסרו, לאחר מציאתו של אסרף: "מדובר ברקע רומנטי, שגרם לו לביים כאילו אירע לו משהו. המשטרה תמשיך לטפל באירוע, וכולם מודים לכוחות הביטחון הרבים שטיפלו באירוע למרות שהתברר כשווא לבסוף".

גם במשפחתו של אסרף דאגו לו מאוד, ודודו אמר לתקשורת, שעות ספורות לפני האיתור: "אנחנו רוצים אותו חזרה בבית בריא ושלם. אני מבקש מכל עם ישראל להרבות בתפילות כדי שיחזור אלינו. לפני שיצא, הוא אמר לאמו שהוא יצא להתפלל במערת המכפלה". קרוב משפחה אחר טען: "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר. האמא נסערת מאוד".

יצוין כי הכביש עליו נמצא הרכב בסופו של דבר, לא הוביל למערת המכפלה, מה שסייע למערכת הביטחון להעריך זמן קצר לאחר מסירת העדות כי גרסת החבר שקרית.

חייל צה
חייל צה"ל מתשאל פלסטיני באזור חברון, שם נערכים חיפושים אחר הנעדר הישראלי | צילום: רויטרס