חשש כבד לחיי הנעדר הישראלי, הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי

החיפושים הקדחתניים אחר הצעיר בן ה-22 שנעדר משעות אחה"צ נמשכים, וככל שהזמן עובר גובר החשש כי הוא כבר אינו בין החיים. כוחות הביטחון ערוכים כדי להמשיך את הסריקות במהלך הלילה ומתרכזים בכפר בית ענון, אליו על פי ההערכות הגיע הנעדר. ההערכה היא שמדובר באירוע שהחל על רקע פלילי והתפתח לאירוע פח"ע

חייל צה"ל מתשאל פלסטיני באזור חברון, שם נערכים חיפושים אחר הנעדר הישראלי
חייל צה"ל מתשאל פלסטיני באזור חברון, שם נערכים חיפושים אחר הנעדר הישראלי | צילום: רויטרס

החיפושים אחר הצעיר הישראלי בן ה-22 שנעדר משעות אחר צהריים (חמישי) נמשכים, וככל שהזמן עובר גובר החשש לחייו. כוחות גדולים של צה"ל והשב"כ פרוסים באזור האירוע וערוכים להמשיך את הסריקות במהלך הלילה.

הכוחות חסמו את הכניסה לכפרים הפלסטיניים באזור חברון, ומתמקדים בחיפושים בבית ענון, שם על פי ההערכות נמצא הצעיר. בתקשורת הפלסטינית מדווחים על עימותים בין חיילים לתושבים מקומיים, המקשים על עבודת הכוחות. עוד דיווחו גורמים פלסטיניים כי "קיים חשש לחייו של הנעדר הישראלי".

חיילי צה
חיילי צה"ל מחפשים אחר הנעדר הישראלי באזור חברון | צילום: רויטורס

בתוך כך, ההערכה היא שהאירוע החל על רקע פלילי והפך לאירוע פח"ע עם התפתחותו. ב-16:17 דיווח חברו של הצעיר למוקד 100 כי הנעדר הלך להביא כלים לתיקון תקר בגלגל באזור קריית ארבע, ומאז נעלמו עקבותיו.

אך כשהפרטים החלו להתבהר עלו ספקות בקרב כוחות הביטחון בנוגע לגרסת החבר. בבדיקה שנערכה התגלה כי לא נגרם נזק לגלגל הרכב בו שהו השניים, וכי בניגוד להצהרת חברו של הנעדר כי הם עשו דרכם מבאר שבע למערת המכפלה, הם לא היו בכביש שמוביל ליעד שצוין.

הגרסה הבעייתית שנמסרה והעובדה שככל הנראה הצעיר נכנס ביודעין לבית ענון, הידוע כמקום עוין עבור יהודים, גורמות לכוחות הביטחון להעריך שהוא תכנן מבעוד מועד להיפגש עם גורמים בכפר, ייתכן שעבור ביצוע עסקה בעלת גוון פלילי.

דובר צה"ל דיווח הערב כי הנעדר, שסיים את שירותו הצבאי לפני כשנה, שירת במשמר הגבול והוצב בגזרת חברון. מוקדם יותר סיפק דודו של הנעדר הצהרה עבור כלי התקשורת שהתרכזו באזור ההיעלמות.

"אנחנו רוצים אותו חזרה בבית בריא ושלם. אני מבקש מכל עם ישראל להרבות בתפילות שיחזור אלינו" הוא אמר. בנוגע לסיבה בגינה הגיע הצעיר לאזור, טען דודו כי "לפני שיצא, הוא אמר לאמו שהוא הולך להתפלל במערת המכפלה".

*בהכנת הידיעה השתתף גם חזי סימנטוב.

 

מפת אזור ההיעלמות של צעיר ישראלי ליד חברון
מפת אזור ההיעלמות של צעיר ישראלי ליד חברון | צילום: חדשות 10 - צילום מסך